Morgan August 4, 2005 Report August 4, 2005 Hej.... jag har en nyrenoverad växelåda till min 68a cab C4 Jag har en trimmad 351 W med vassare kam (rullkam), rullvippor, viktorjunior toppar, demonförgasare, inget extremt trimmat, allt gick bra tills jag bytte från 2,86 ?? till 3,50 utväxling med diff, Nu vill växellådan inte växla mellan 2an och 3anden slirar i ca 1-2 sekunder, även om jag kör väldigt lugnt VARFÖR ?? hjälper det att sätta dit ett shiftkit.eller blir det till att byta växellåda, den växlar perfekt mellan 1an och 2an även när man trycker på så varför vill den inte slänga i 3an ??Jag vill också säga att den gick bra dom första 10 milen men inte nu längre. jag körde inte hårt dom 10 milen.Hoppas på snabbt svar då jag tänkt att åka till Stockholm, Barkaby nästa helg. så det brinner !!! Kan växellådan redan vara utsliten 500 mil max........ Mvh Morgan Andersson 1314 Tranås 070 207 32 32 Dagtid 0140 31 19 97 Citera
MrTurbo_1645 August 5, 2005 Report August 5, 2005 Jag har precis samma problem med min låda! Det var riktigt illa förut, lämnade in den på renovering och efter det blev det mycket bättre men dock tvekar den lite ännu. Snubben som renoverade låda sa att den släpper tvåans band för tidigt. Han skall kika på min låda igen nu efter semestern, han påpekade själv att det inte var okej att nyrenoverad låda gjorde så och ville ha hela bilen för att justera det. Så jag vet själv inte lösningen på problemet ännu... Citera
Morgan August 6, 2005 Author Report August 6, 2005 Har jag gjort bort mig ??? läcker från tråget lite fyllde på med vanlig Aut.låds olja, visste inte att det skulle vara F el. FA olja i C4 lådan... AJ AJ AJ Citera
Leffe N cmc712 August 6, 2005 Report August 6, 2005 Tyvärr så kan det vara så...Är ingen växellådsexpert själv men vad jag har förstått så kan banden ta skada väldigt snabbt om man fyller med tex. Dexron II.Har du kört länge med lådan sådär?Jag skulle nog testa att tömma ur oljan i både låda och converter, och fylla på med rätt olja. Har du tur så kanske inget hunnit bli skadat. Citera
Morgan August 6, 2005 Author Report August 6, 2005 Jag hade F olja i växellådan och har fyllt på lite vanlig Aut.olja då och då men det har funkat så den har bara slirat en liten stund !!! då det blev för mycket vanlig olja i. så jag provar att byta oljan och spänna banden. Citera
Recommended Posts