AndersAmby August 5, 2005 Report August 5, 2005 Våran relativt gamla 94 cab börjar bli lite sliten. Vilket kanske inte är så konstigt efter som den antgligen inte är bytt under sina 11 år. Men när jag var på Weels i varberg så jag några andra 94-98. Och det verkade som om dom hade bytt cab, men ändå var dom slitna på dom här ställena som mina bilder visar..Så jag undrar om någon har bytt cab på sin 94-98 och om det verkar som om dom blir slitna snabbt där och om någon har löst det här problemet. Citera
mrv8 August 7, 2005 Report August 7, 2005 Har en 96:a med samma problem som du har.Funderar på en lösning! Har funderat på att göra något med fjädrarna som drar ner tyget där så dom släpper lite på tyget när man fäller ner och på så viss kanske inte nöter lika hårt mot kanten på det.Funderar även på att låta någon kunnig sy ditt lite tyg över dessa känsliga ställen som extra skydd.Dock har jag sett bilar som gått mindre än min och har betydligt större skador på samma ställen så vi får vara glada att det har klarat sig så här bra på våra.Men kommer du på något så är jag intresserad av vad du gör åt problemet! Nu ska jag ut och bytta cab-kolvar så får vi se hur det går??MvhMrV8 Citera
AndersAmby August 8, 2005 Author Report August 8, 2005 Japp det ska jag göra...lycka till med byttet av kolvarna! Citera
mrv8 August 8, 2005 Report August 8, 2005 Ja då var Cab kolvarna byta.Kan nu nämna byt direkt när det börjar läcka olja om kolvarna!Min matta under baksätet är nu helt in dränkt i olja på ena sidan av baksätet + att asfaltmattan är helt upplöst på den sidan.Någon som har något bra saneringstips till mig ? Eller blir det nya matta och asfaltmatta?Funderar på att kemtvätta mattan.Hej igen Amby CMC 131Tyvärr så var sidorna bakom högtalarna limmade på min vet inte om det bara är på min eller standard? Så jag kom inte åt dessa två vajrar som spänner åt Cab tyget kände inte för att stå och bryta los dessa sidor heller men jag ska fundera vidare på vad man kan göra åt detta problem.MvhMrV8 Citera
mrv8 August 8, 2005 Report August 8, 2005 Kom på en till sak i detta ämne.Brukar ni impregnera cab taket på något viss?I så fall med vad ?MvhMrV8 Citera
Mattias cmc 1746 August 10, 2005 Report August 10, 2005 Kom på en till sak i detta ämne.Brukar ni impregnera cab taket på något viss?I så fall med vad ?MvhMrV8Jag använde RAGGTOPP VINYL CARE KIT - Cleaner&Protectant till min cab, jäkligt bra tyckte jag! Nu är cabben inte alls torr och blek längre utan mörk och fin. Citera
olesch August 10, 2005 Report August 10, 2005 Kom på en till sak i detta ämne.Brukar ni impregnera cab taket på något viss?I så fall med vad ?MvhMrV8Jag använde RAGGTOPP VINYL CARE KIT - Cleaner&Protectant till min cab, jäkligt bra tyckte jag! Nu är cabben inte alls torr och blek längre utan mörk och fin.Vart köper du det? Citera
mrv8 August 10, 2005 Report August 10, 2005 Hej Steeda cmc 1746Låter perfekt Var får jag tag i det medlet ? Har du något nummer till försäljningstället?Hoppas det är i Sverige du köper det!MvhMrV8 Citera
convertible90 August 10, 2005 Report August 10, 2005 Funkar mycket bra med Armor All också./Lasse Citera
mrv8 August 11, 2005 Report August 11, 2005 Funderade på en sak.Varför gör man en Cab i vinyl eller ser ut som tyg som är vinylat?Vi hade ett liknande kapell på båten och det liksom förintades till slut nu har vi ett i hederligt tyg. Jag har fått för mig att det är enklare att hålla efter ett tyg kapell/Cab förutsatt att man gör det med impregnering.Känns även som dessa veck som blir när man fäller ner taket där vinylen vill spricka eller som det ser ut på min vinylen trillar av och man ser tyget under borde minskar med ett tyg tak.Har jag fel har inte så stor erfarenhet av det här med cab.Känns som det kommer att kosta en hel del när det är dags att sy om hela taket! Men man kanske skulle satsa på riktigt tyg då? Vad tror ni?Nu har jag polerat/behandlat caben med Autosmart gummi, vinyl och plastpolish ser betydligt piggare ut nu! och känns lite mjukare.MvhMrV8 Citera
Mattias cmc 1746 August 11, 2005 Report August 11, 2005 Hej Steeda cmc 1746Låter perfekt Var får jag tag i det medlet ? Har du något nummer till försäljningstället?Hoppas det är i Sverige du köper det!MvhMrV8hehe näe jag köpte det faktiskt från ebay.com Här är deras hemsida där man kan läsa mycket om raggtopp: www.raggtopp.com Citera
Recommended Posts