Jump to content

stadigare gång över 140 km/h


Power Kecke

Recommended Posts

Det talas mycket om motorn här på forumet...

Jag hade tänkt och börja fixa i andra änden, nämligen fjädring & dämpningen.

Alla har säkert upplevt att en vanlig GT är lite ostadig en bit över laglig hastighet. Jag har hört mig för lite för hur jag skall bli kvitt med det och några tipps var följande.

Första var att sätta på hårdare doningar runt om, Koni och eibach(?).

Andra var att byta alla bussningar till så kallade teflonbussningar för att få en lite mer segare gång? (om jag mins rätt). Den tredje sa att det var en musses egenskap att vara så där typisk amrikansk hoppig.

Men vad jag tror...är det säkert någon här på forumet som har en bra lösning och har lite vet skap om detta. Kanske du har uppgraderat din musse med ett par schysta ben =)

Link to comment
Share on other sites

finns massor för dig att göra, regel ett med nyare mustanger är att byta fjädrar, sen finns det massor med grejor till väghållningen att köpa i staterna, vad vill du lägga i stålar och hur bra vill du ha den?

Tomme

Link to comment
Share on other sites

Klart att man betalar för hur bra resultat det kommer bli.

Vad jag har förstått så behöver det inte alltid bli så blödande dyrt. Men jag hade tänkte mig runt 10 lopper. Vet inte så mycket om vad som finns å vad som är bra?

Grejen är också den att jag inte är så säker på det där med köpa grejer från andra sidan vattnet.

Tomme jag gillar din bil...skit ball =) men var inte den ute på annons förut? Mins att jag sett någon 03 mach1 ute på typ aftonbladet eller något sånt.

Link to comment
Share on other sites

inte min bil, bilfirmor har många annonser på bilar som inte finns i SE, den mach1 bild du ser på en annons är inte 2003 Mach1 utan testbilen som Ford visade upp 2001.

Jag ringde runt lite till olika jänkar firmor, dom hjälper dig gärna tillrätta med vad du behöver för just din bil, vill du så kan jag kolla vad du behöver och vad det kostar för dig att få bilen riktigt bra i väghållningen.

jag fick som svar när jag frågade angående min bil att för ca 2000 USD går bilen som ett tåg på räls, och 2000 USD * 10,33-10,60 = ditt pris levererat klart vid dörren inkl moms, tull och frakt till dagens dollar kurs, jag börjar få lite koll på Mustangerna vad det gäller prylar så vill du ha hjälp maila mig tele nummer.

tomme@biljarden.com

Tomme

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...