MrTurbo_1645 August 19, 2005 Report August 19, 2005 Asså, denna dagen går till historien! Murphy har visat att hans lag är just en lag! Allt som kan krångla har krånglat! Hoppar över detaljer om försovningar, borttappad mobiltelefon, arg chef, sena lastbilar, trasiga pallar, trasig lödpenna, köer till bensinstationer ut på rv45, mm , mm och går direkt på sak...Det "vidrigaste" var när bränslefiltret tätnade i Mustangen mitt på Stallbackabron strax efter klockan fyra! En fredageftermiddag! Gissa om folk, tutade, bromsade, svor och gjorde obsena gester. Slutade med att jag tog reservdunken och hällde bensin direkt i flotörhuset för att kunna komma av bron... Jag trodde jag fått ren tanken men tydligen inte. Filtret var helt tätt och i botten på flotörhuset låg ett lager brunt "pulver". Väl av bron fick jag lite lugn och ro så jag kunde rensa filtret ordentligt, göra ren nålventilen och torka ur flotörhuset. *pust* Men nu går bilen igen, frågan är hur länge. Ska hålla mig ifrån broar & rusningstrafik. Ska supa mig brutalt full(?) i gott sällskap (kräftskiva där minst två andra CMC-medlemmar kommer närvara) imorgon kväll och försöka glömma denna dagen. (eller ja, kanske inte brutalt, men lagom i vart fall...) Citera
pineman August 19, 2005 Report August 19, 2005 Jag ska dricka en öl för ditt elände och smågarva lite för mig själv... Citera
MrTurbo_1645 August 21, 2005 Author Report August 21, 2005 Så fick man ligga hemma och vara bakis idag... Citera
_kiM__ August 22, 2005 Report August 22, 2005 Filtret var helt tätt och i botten på flotörhuset låg ett lager brunt "pulver".Det bruna pulvret tyder antagligen på rost.. så var det i mitt fall. Rev ner tanken och det var ingen trevlig syn att se hur den såg ut på insidan. Kanske inte så konstigt efter 35 år, men det var rostigt så det räckte och blev över. Citera
MrTurbo_1645 August 22, 2005 Author Report August 22, 2005 Filtret var helt tätt och i botten på flotörhuset låg ett lager brunt "pulver".Det bruna pulvret tyder antagligen på rost.. så var det i mitt fall. Rev ner tanken och det var ingen trevlig syn att se hur den såg ut på insidan. Kanske inte så konstigt efter 35 år, men det var rostigt så det räckte och blev över.[/quote:29t9op2w]Trodde det med först, men det är små runda "kulor" alla i samma färg och storlek. Tror mer på fin ökensand från Texas. Rost borde vara platta flagor i varierande form... Citera
Recommended Posts