Jump to content

Gas vajjer -71


Mustang

Recommended Posts

Hur ser ändan på gas vajern ut där den kopplas mot gas-pedalen.

Vajern av, och hittade bara en ca 10mm sprint utan något hål för nån vire uppe vid gaspedalen, låst med en låssprint som lossades lätt, men hur satt wiren fast där uppe.

Bara en avbruten vajer ända säger inte så mycket... måste tappat något...letat men hittar inget....

Detta hände typiskt nog när jag måste lämna en bruksbil, Nisse, på vänte parkeringen på service verkstaden för "allvarliga oljud under huven" .

No problems sa jag, vädret är fint, jag kör MUSTANG istället !

( pendlar ca 7mil varje dag för jobbet ... ja på Åland...

Jag räknade lungt med stigande bensin räkningar men istället blev Mustangen stående och jag fick ta "vinlådan" Renullten" och övriga familjen fick åka kommunalt (buss).

Behöver en orginal gas wire ( se köpes under detta forum ) och ....vad heter gas vajjjer på engelsaka om man vill leta efter det på USA saiter.,

Vädret väll helt OK just nu ..... ha de bra

Link to comment
Share on other sites

Tack för det Leffe

Ska leta efter orginal på nätet om det finns något att beställa.

Men håll med om att det är ganska "enerverande" när en så enkel grej som en brusten gas-wire gör bilen okörbar, jag förstår om en 34,år gammal wire ger upp och går av, men ... när jag stod där med huven uppe och försökte lösa problemet med att fixa hem bil, familj & hund.... då tyckte säkert många att "ja så där är det med gamla bilar, motorn är säkert slut"

Jag fixade resan hem ( ca 3 mil )med att koppla shoke wiren till gasen me hjälp av ståltråd och buntband... stälde in på 90KM/tim och det gick bra så länge det inte kom nån "bromsare" framför..... ingen kickdown....

Fortfarande mörkt ute.... gotobed....

Link to comment
Share on other sites

:D Hehhe, påminner mig om för många år sedan och min gamla kadett. ex Sambon ringer och säger att pedalen ligger på golvet och bilen går ej att köra (=wire av). Tog med 5 meter elkabel typ FK1.5 begav mig till bilen som stod mitt i stan. Angjorde kabeln i gasreglaget trädde ut den under den inte helt stängda huven in genom passagerar dörren. Gjorde en ögla på kabeln, vips så gick det att köra hem bilen ala handgas. Kände mig lite som Mr Bean, när han kör hem fåtöljen på taket med sin hundkoja och snöre till ratten genom rutorna samt svabben till gas/broms. :--
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...