Jump to content

Recommended Posts

Har en 302a med tidiga 66a 289-toppar, de med styrning i hålen. Vilka stötstänger ska jag ha? Måste de vara härdade, och vilken längd? Jag ska ha orginalvippor, dvs inte rails. Kammen är en Edelbrock performer 2122 hydr. Kan man ha railvippor även om styrningen finns i topparna? Tips önskas!

På de toppar jag köpt verkar det som nån plockat ihop olika ventiler, eftersom de har olika utstick ovan knastren, blir väl fel gissar jag.

Långt utstick är väl när man har railvippor?

Ja, hmm, det blir till att plugga i böckerna, men ofta står inte de där små tipsen i böcker, det är på forumena man lär sig detta. Så jag vore tacksam om nån kan dra grunderna i valet av vippor å stänger.

Har i alla fall läst att det är helt felaktigt att kalla 221"-302" för Windsor-motorer, det är bara 351W som är tillverkade i Windsor, resten är gjorda i Cleveland. :)

Hmmm, jag var lite stressad när jag svarade förut så jag missade tydligen några av dina frågeställningar.

Nej, du kan inte ha rail-vippor och styrning i toppen samtidigt. Stötstängerna har jag hört måste vara härdade när man har styrning i toppen.