Jump to content

Mecman

Medlemmar
  • Inlägg

    76
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Mecman's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Ojoj, varför var man inte där istället för den här köldhålan?
  2. Reagerar mest på hur man förvarar en Musse Borde vara körkort på ägandet med tycker jag......hur svårt är det att bygga ett skjul runt bilen?
  3. Kanske en dum fråga, men varför låter du inte nämnda motorrenoverare slipa in veven å leverera lager till dig? Det är väl en billig å långlivad lösning.
  4. Helgen den 1-2/7 inbjuds alla Fordentusiaster av dragracing till SMF-Västerås tävling Aros nat’s på Johannisberg i Västerås. Ett område intill depån är bokat för er som vill komma och ställa ut och SMF bjuder på gratis entré för föraren. Vi räknar med att gräddan av Fords muskel- såväl som glidarbilar ska dyka upp samt många andra fina Fordar. Någon form av bedömning och prisutdelning jobbas det på och det ber vi att få återkomma till. Vi räknar med att lördagen kommer att bli huvuddag för detta. För er som tänker tävla så står tävlingen Aros nat´s och alla dess klasser öppen för deltagande. Anmälan såväl som förfrågan om regler ställs till SMF-Västerås sök via hemsidan www.smf-vasteras.se . Ansvariga kontaktpersoner kommer det att informeras om så snart dessa är utsedda t.v. 0708-620 935. Någon speciell stege för oss kommer vi tyvärr inte att kunna åstadkomma fast och andra sidan är det ju GM- och Moparförarna man vill slå. Även bland raceförarna hoppas vi kunna dela ut någon form av priser beroende på prestation. Under lördagskvällen räknar vi också med att kunna servera mat på området i ett för ändamålet uppsatt tält. Möjligheten att delta här kommer att finnas för alla Fordentusiaster såväl racers som utställare och vanlig publik förutsatt att man anmält sig och betalat i förskott. Tanken med detta evenemang är i första hand att föra samman folk med samma intresse samt att inspirera fler för att tävla med Ford i dragracing. Vi vill nu att du som läser detta, själv för det vidare till alla du kan tänkas känna som kan vara intresserade av att deltaga på ett eller annat sätt. Meddela oss snarast också ditt intresse och för att få fortlöpande information via mail även din mailadress och helst också mobilnummer. Mvh Leif Lidberg 0708-620 935 (genom Mats Damberg)
  5. Hej! Tänk på att en 351 är bredare än 289/302 pga deckhöjden på blocket. Jag har ju ingen aning om tidiga mussar klarar de extra centimetrarna... Motorerna kan du lätt ta i skuffen, jag hade alla mina motordelar nyligen i skuffen på Omegakombin.....
  6. Mecman

    Stroking

    Då kan jag vara nöjd då, det är SPM som renoverat mitt block å valt alla komponenter utom kammen som jag valde en Edelbrock performer. Blir nog en kalasmotor när det väl är klart. Håkan ska får dona med mina toppar sen ochså, det är 66a 54cc toppar.
  7. Mecman

    Motorlyft?

    Hehe oki Per! Jag köpte Julas i December då de hade satt ner den till 1295kr tillfälligt, jag slog till direkt! Har fått hem 302-motorn exkl. toppar nu från renoveringen, så det ska bli kul att börja montera ihop den snart. Men Per, är din lyft ihopfällbar? Ser inte så ut på bilden. På min kan jag ju dra ur sprintar å fälla upp benen å ner med bommen, så är den lätt att ställa undan.
  8. Mecman

    Motorlyft?

    Ja den verkar motsvara den som Micro säljer. Har ingen JULA butik nära mig så jag tänkte Micro är enklare för mig. Får väll åka och klämma och känna på grejjorna. Men Per då, hur långt har du hit till Västerås, hehe
  9. Vad säger att det sitter en 302-vev i din motor? Passar inte "fel" dämpare på vevaxeln?
  10. Hej! Enligt min bok Engine parts interchange, är det inte samma svängdämpare på 68ans 289 och 302. Part-No är C5AXX på 289 1965-68 och C8AXX på 302 1968, senare 302 har en annan dämpare. Det verkar som om A är för standardmotor och O om det är en HP-variant, men jag är osäker. På en bild ser i alla fall 289ans svängdämpare betydligt smalare ut än 302ans.
  11. Hej Utemekarn! Kollade lite på MSD's hemsida å hittade på detta: http://www.msdignition.com/pdf/6%20series/pdf17.pdf http://www.msdignition.com/pdf/6%20series/pdf18.pdf http://www.msdignition.com/pdf/6%20series/pdf19.pdf Detta är MSD 6 ihop med Ford tändning 3st alternativ. Jag har en brytarlös fördelare från Musse 75 som jag tänkte använda till mitt bygge, troligen med orginal elektronikmodul.
  12. Tack weiter! Kollade nu, man får lägga upp en hundring till, 495kr kostade satsen. Vet du nåt om termactorportarna, vilken gäng det är där?
  13. Hej! Jag har en bok som heter "High Performance, Engine Parts Interchange" av Georg Reid 1998. Den tar upp allt från 221" till 460" bara Ford då givetvis. Den är framför allt bra för att identifiera delar och se vilka delar som passar ihop. Rekommenderas! Se länken: http://www.themotorbookstore.com/ford-e ... hange.html Jag har köpt min i Sverige, kostade 240kr på veteranmarknad. Hör av er med ett pm om ni vill ha en adress.
×
×
  • Create New...