Ante September 18, 2005 Report September 18, 2005 Hej!Till helgen parkerar man för året!renovering:Tänkte lägga igen hålet för stereon och sätta dit en orginalare sedan lackera instrumentbrädan. Jag skulle vilja ha lite tips om vad man bör tänka på när man ska riva lös kablar, reglage för värmen, täningslås lysknappar mm. vart ska man börja?Mycket tacksam för tips!MvhHt-66 Citera
fast66 September 19, 2005 Report September 19, 2005 Om du inte redan inhandlat en originalradio så har jag på hyllan till 64½, 65, 66 och 67!Maila om du är intresserad - claes.wallin@hp.comOm du tänker ta bort stoppningen på instrumentbrädan så sitter den påtryck påett par plåtfästen uppe på i-brädan. Lossa alla skruvar och förstås listen uppe mot vindrutan och drag försiktigt bakåt - INTE uppåt då den antagligen knäcks. Den är säkert skör efter alla år i solen. Citera
Ante September 19, 2005 Author Report September 19, 2005 Jo radion har jag i och för sig en AM till ingen nytta men det ser ju bra ut!Ja jag lär väl åka på att ta bort stoppningen! och sen alla kablar rattstången skulle ju vara bra att få bort för att få mera plats men jag får väl börja och se vad som måste rivas. Så lite som möjligt förstås!Tack för svaret!Kanske finns det flera tips?MvhHT-66 Citera
joschen September 21, 2005 Report September 21, 2005 OBS!!! På min 66:a så sitter den främre klämm listen under vindrute listen så var med på att du får plocka ur fram rutan.Jag kan inte komma på något annat sätt att få loss den på. Citera
Ante October 22, 2005 Author Report October 22, 2005 buildsheet: Hittade en ihop knövlad lapp under instument panelen (buildsheet) Det var ju roligt att den fanns kvar, nu gäller det bara att tyda allt som står! Ja du säger något joschen jag såg de att plåten sticker upp en bit under listen men ska det inte gå att få bort den utan att ta bort rutan? Någon fler som vet? Citera
Recommended Posts