winnerpatric cmc162 September 29, 2005 Report September 29, 2005 Hur mycket glapp kan det vara i en fördelare. (upp och ner vill säga. )om man tar bort rotorn och lyfter i den genomgående stången så kan jag lyfta den ca 2 mm. Får det vara något spel över huvud taget?tacksam för svar. Citera
ThomasFB September 29, 2005 Report September 29, 2005 Det brukar gå att lyfta axeln på en originalfördelare 1-2 mm uppåt. I sidled får det inte vara "glapp" Citera
Gäst September 29, 2005 Report September 29, 2005 snygg och ball bil Patric!!...*tummen upp* Du har ingen bild så man ser mer av den?? mvh R Citera
winnerpatric cmc162 September 30, 2005 Author Report September 30, 2005 snygg och ball bil Patric!!...*tummen upp* Du har ingen bild så man ser mer av den?? mvh RGå in på forumet bland 1969/70 så hittar du lite större bilder... Citera
winnerpatric cmc162 October 1, 2005 Author Report October 1, 2005 Axeln på min fördelare ser inte så fin ut längre... Var tvungen att såga bort drevet som aldrig hade gått att få bort annars... lägger ut en bild så förstår ni... OBS!!! Inga sågmärken i axeln!!!Går inte att lägga ut en bild. men det är precis som om drevet har snurrat men inte axeln och att drevet har dragit med sig metall så det blivit tjockare på vissa ställen Om det inte går att slipa ner och få det bra så måste jag köpa ny axel... finns det på hansen racing? Citera
Gäst October 1, 2005 Report October 1, 2005 Är det viktigt för Dig att åka med en orginalfördelare? anrs är det nästan samma pengar att handla en ny MSD och mindre krångel....mvh R Citera
winnerpatric cmc162 October 2, 2005 Author Report October 2, 2005 Blir nog att jag ställer bilen för i år... igen ide att stressa bara för att köra nåon vecka till.så kan jag ju beställa lite andra grejor me när jag ändå är på G.Får bli MSD och lite stötdämpare och smått och gott. Citera
Recommended Posts