Jump to content

Vibrationer...


Peter

Recommended Posts

Bilen vibrerar till mellan växlingarna vid lugn körning, dock inte vid agresivare körning. Upplever nästan som att maskin går väldigt orent just vid dessa tillfällen, känns inte som lådan... men jag kan ha fel!

Bilen är en Mustang V6 Aut 1994.

Ös på med era ideér och teorier!

Tack på förhand / Peter

Link to comment
Share on other sites

En gissning bara kanske helt fel.

Kontrolera EGR ventilen om den öppnar för mycket kan bilen börja bete sig så att den går orent just vid lugn körning och jämn gas.

Prova att koppla ur EGR ventilen och kontrolera att det är tätt där provkör sen och se om den går bättre.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Igen Peter

Satt här och fundera lite på ditt problem.

Jag hade problem med min Sierra 2,8 aut en gång i tiden med att den vibrera ljust vid växling från 1-2, då den vibrera i hella bilen ett tag på 2:an.

Bytte olja i lådan till Shell typ F som skulle vara till ford aut lådor har för mig att den hetter Donax tf, sen försvan felet hellt och bilen växla perfekt igen. Faktum är att jag tyckte den växlade bättre än när jag köpte den efter jag hälde i den oljan. Växlade rätt hårt med skönt tyckte jag.

Har hört att F oljan tydligen innehåller lite mer friktionsmedel som får kopplingarna i lådan att grepa in bättre.

Meddela vidare om du får till den.

Och Lycka till i fel sökandet.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...