Jump to content

Recommended Posts

Jag och tjejen har ju haft lite problem med att samsas om bruksbilen de senaste. När hon gick hemma och var mammaledig så vart det lugnt men nu när hon börjat jobbat har jag fått åka Mustang var dag. Inget att gnälla om kanske men ibland har det ju inte vart toppenväder direkt.

Nu verkar det dock lösa sig. Var och kikade på en grönmet Volvo 855 2,5 SE -95 idag och troligen blir det köp på måndag.

Tyvärr blir det ju dock lite tunnare i kassan då så som det verkar lär det inte bli något större gjort med Mustangen under vintern, möjligtvis ett lite ballare avgasystem men där e d nog stopp.

Ja, kan du inte cykla till jobbet då? Så har du ju massvis med pengar över till mustangen :lol: .

Fast det såklart, alla har kanske inte så bra som mig att det bara tar 5min att cykla till jobbet och ca 14min att gå. Det är lite lagomt avstånd det, men allt som oftast blir det ju att man tar bilen ändå :roll:

Bara det finns utrymme att köra Mustangen så är det väl ok :)

Var för övrigt ute och luftade cabben i går fredag - såg dig inte i backspegeln denna gång :--

Min Mustang har fått luft så den lär klara sig flera månader nu, känns bra att kunna ställa in den snart. Men den lär få rulla nästa sommar igen.

Ja, kan du inte cykla till jobbet då? Så har du ju massvis med pengar över till mustangen :lol: .

Fast det såklart, alla har kanske inte så bra som mig att det bara tar 5min att cykla till jobbet och ca 14min att gå. Det är lite lagomt avstånd det, men allt som oftast blir det ju att man tar bilen ändå :roll:

Mja, jo visst skulle det gå att cykla, kan kanske ta 20 >30min, men asså vinter. Snö is, kallt... cykla? :shock:

Skall dessutom hämta/lämna barn på dagis vid div olika tider, känns inte safe att cykla med barn vintertid.

Sedan måste vi ju ha nått att förflytta oss allihop i. Tantens Mazda är inte riktigt så stor som det behövs...

Ah då förstår jag... Jaaa... cykla på is med barn hängandes på alla kanter är väl kanske inte det bästa, så jag förstår att du köper en till bil, så det är fritt fram från min siga att du köper dig en volvo :--

Go for it! ;)

• 2 weeks later...
Va, en Volvo? Av det jag snappat upp på detta forum och på Saab Turboklubbens forum trodde jag du var Saabfantast :D

(Min bruksbil är en Saab. En 9000 2,3 Turbo 200 hk)

Det är jag, men när det gällde en bruksbil för vettig peng vann volvo. Ville helst haft 9-5 kombi men de är något för dyra ännu.

Va, en Volvo? Av det jag snappat upp på detta forum och på Saab Turboklubbens forum trodde jag du var Saabfantast :D

(Min bruksbil är en Saab. En 9000 2,3 Turbo 200 hk)

Det är jag, men när det gällde en bruksbil för vettig peng vann volvo. Ville helst haft 9-5 kombi men de är något för dyra ännu.[/quote:25i9ficr]

Jag kommer faktiskt också byta ut min nuvarande bil mot en Volvo, kör ju tyskt just nu, men kommer att byta upp mig till en Volvo S60 T5'a. Så det blir lite mer pulver än den jag har, men det blir såklart en året runt bil, inte bara vinter bil.