Jump to content

Recommended Posts

Morsning!

Garagesäsongen är inledd och jag koncentrerar mig numer på hjulupphängningen bak, avgassystem samt reparation av de få rostskador som finns i golvet på min bil.

Har "slitit" ur bakaxeln och är i full färd med att demontera bladfjädrarna. Detta har visat sig vara svårare än väntat då torkade bussningar samt rostiga bultar vägrar ge med sig.

Infästningen bak kan jag lossa genom att använda vinkelslipen, men hur gör man med den främre infästningen av bladfjädern. Det är ganska tight med utrymme så det enda jag kan tänka mig får plats är en tigersåg.

Någon som har erfarenhet av detta och kan bistå med eventuella tips?

Dessutom så undrar jag om orginal H-pipa till 351C 4V passar på 351C 2V. M a o, är grenrören identiska?

Mustang-hälsningar

/Fredde

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...