magnusljungberg June 25, 2003 Report June 25, 2003 Inhandlade för ett tag sedan nytillverkade tröskellister till min 68:a, men har dragit mej för att montera dessa då jag saknat en begriplig montageanvisning... Av hålen att döma så har det suttit lister på från början men jag vet ärligt talat inte hur jag ska få dit grejorna så att det sitter snyggt och stadigt.Har alla verktyg som behövs, det är bara kunskapen som fattas Vill passa på att tacka klubben för ett trevligt arrangemang i Bromma förra helgen! Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 29, 2003 Report June 29, 2003 Hej Magnus.CMC STHLM TACKAR DIG FÖR DIN MEDVERKAN PÅ BROMMA.Tröskel lister är inte så svårt att montera det är närmast om manskall montera. :wink: Du har tur som har gammla hål kvar det finns dom som inte harnågot att gå efter och då vill jag kalla det svårt. I alla anvisningar som jag sett så skall klämmorna eller fästenatill listen popnitas.Gör inte det skaffa rostfria plåtskruv i stället då är det mycketlättare att demontera om det skulle bli fel.Det finns också flera olika fabrikat av tröskelister en del harplast klammor eller fästen och andra har plåt klammor.Det du behöver göra är att borra upp hålen i klammor så attplåtskruven bara skruvar i tröskeln. Lycka till. Citera
magnusljungberg July 6, 2003 Author Report July 6, 2003 Tack för tipset!Plåtskruv är absolut den bästa lösningen...MVHMagnus Citera
Dr Frelin April 7, 2010 Report April 7, 2010 Tänkte äntligen köpa Tröskellister till min 68:a... sitter 5st clips på varje sida på bilen redan som ser hela ut. Sitter dock inget på framskärmarna... ska det vara så? Citera
Ronnie S April 7, 2010 Report April 7, 2010 Tänkte äntligen köpa Tröskellister till min 68:a... sitter 5st clips på varje sida på bilen redan som ser hela ut. Sitter dock inget på framskärmarna... ska det vara så?Vad jag kan se på en otydlig bild jag har ska det vara 6 popnitade clips på var sida, det främsta sitter på framskärmens bakre del. Längre fram (på listens främsta del) ska det vara ett clips med en pinnbult på, som man skruvar på en mutter på inifrån framskärmen.Här är ett par bilder på clipssatser.Vänster: http://www.virginiaclassicmustang.com/6 ... C2381.aspxHöger: http://www.virginiaclassicmustang.com/6 ... C2381.aspx Citera
Recommended Posts