Jump to content

Recommended Posts

Tjena!

Höll på här om dagen och tänkte testa en annan bestyckning på min Holley.

Jag bytte ut båda munstyckena på primär-sidan från storlek 70, ned till 68 + att jag bytte ut tillskottsventilen (värde 6.5).

Det verkar som om motorn får för mycket bränsle när man ligger o kör sakta. Det var mest av en "chansning" jag valde storlek 68 på munstyckena.

När jag stoppat i munstyckena o plockat ihop förgasaren igen provade jag o starta upp för o se hur den gick.

Den gick totalt kass, förgasarn hävde in bensin, det rann nästan bara rakt igenom. Provade att byta tillbaka till gamla tillskottsventilen, då började motorn vilka "hacka" på tomgång iallafall,men fick fortfarande för mycket bensin. Bytte då tillbaka till de gamla munstyckena o bytte tändstift,då gick den som tidigare igen.

Det jag nu funderar på är vad som gick snett???

För att så illa ska den ju inte då,de var ju meningen att den skulle få mindre bensin när jag stoppade i mindre munstycken...

eller är det jag själv som trasslat till något när jag tog isär o satt ihop flottörhuset???

Någon som har nån idè!?

mvh

Hej på dig vad min erfarenhet gäller är det en hel vetenskap att få ordning på förgasare . Men ett tips är att gå in www.holley.com där kan man hitta en massa matnyttiga tips om justeringar e tc . Man kan även ställa frågor till tekniker på holley . Kan vara lite bökigt med fack engelskan bara . men pröva på Hälsningar John P CMC 209 .