Gäst June 26, 2003 Report June 26, 2003 Min elektriska soppa pump har rasat.Köpte en ny likadan vid märke "Holley blå" med till köpet finns en tryck reducerare.Jag undrar vad för bränsletryck man rekommenderar i psi för 351 cl 4v smått trimmad(400+) Citera
Gäst June 26, 2003 Report June 26, 2003 Jag har en holley 780 från en boss.På kartongen säger det att holley blå ger upp till 17 psi.mvhrobban Citera
Gäst June 26, 2003 Report June 26, 2003 Fick ett tips på 8 psi kan det stämma?Hur mäter man detMvhRobban Citera
Gäst June 26, 2003 Report June 26, 2003 Kolla i Hansens katalog och den pumpen du har är alldeles för kraftig för din motor.Enbart för ren racing och är inte bra till en småtrimmad motor.Den ger upp till 14psi och regulatorn reglerar ner trycket till ca 6psi som den är förinställd påByt till Holley röd eller en vanlig mekanisk Carter som funkar för körning på stan.En Racepump som du köpt håller inte för kontinuerlig körning.De går för hårt för att de ska hålla i längden.Dessutom har just Holley regulatorerna lätt för att krångla. (egen erfarenhet)Man måste tömma dom helt på bensin när man ställer in bilen för vintern.Annars oxiderar skiten ihop vid den lilla kulan som reglerar trycket.Som sagt. Endast för ren raceFaktiskt funkar även orginal Ford pump också. På BOSS bilarna som din förgasare kommer ifrån satt det inte större pumpar än orginal om jag minns rätt.Tror faktiskt det bara var stora 428 Police interceptor motorer som hadde Carter pumpar Citera
joppe CMC 209 June 26, 2003 Report June 26, 2003 Hej på en förgasare ger din nya pump alldeles för högt tryck utan tryckreducering . Lämligt för insprutad motor ,enkelt sätt att justera trycket är att du öppnar luft skruvarna till flottör huset om flottörnivån är korrekt inställd ställer du ned trycket så att soppan inte flödar över . Ganska enkelt sen kan du nog ställa ned trycket ytterligare lite . Kolla hur bilen går . I praktiken är det hela ganska enkelt flottören trycker upp en ventil som hindrar bränsle tillförseln när flottör huset är fyllt .Är trycket för högt orkar inte flottören stoppa ,och soppan flödar över . Nackdelen med dessa bränsle pumpar är att de för ett förskräckligt surrande om man inte lyckas med en bra upphängning . Hälsningar John P CMC 209Och lycka till. Citera
Gäst June 27, 2003 Report June 27, 2003 Tack för alla tipsNu är pumpen på plats vi får se om den håller i längdenMvhRobban Citera
Taifun38 September 21, 2003 Report September 21, 2003 Jeg holder absolutt med, en original mekanisk pumpe er ofte det beste valget. Jeg pleier å begrense trykket til Holley til 5psi. Citera
Recommended Posts