jägarn October 26, 2005 Report October 26, 2005 Hej. Kanske banala frågor som lätt går att ta reda på. Men detta forum har visat sej att man får snabba svar och tips och råd. Tänker lyfta ur motor för målning. 1 Är det enklare att lyfta ur med växellåda eller utan ?2 Vilken färg är det på motor och övriga delar som generator, styrservo m.m.?3 Är något på motorn man bör åtgärda eller kolla upp när den ändå är urlyft?-67 289 automatHälsning Jägarn Citera
Leffe N cmc712 October 26, 2005 Report October 26, 2005 Personligen så tycker jag att det är enklast att plocka ur motor och låda samtidigt. Fast det beror ju lite på vad man har för anordningar att lyfta med. Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 28, 2005 Report October 28, 2005 Lite måla och inte måla info, gäller 65-68 i första hand men detmesta stämmer ända upp till 70. Citera
Leijon CMC 855 October 29, 2005 Report October 29, 2005 Tja! Vad har du för låda? När jag och farsan gjorde ngt liknande sist (vi tog aldrig ut hela moton, utan blocket fanns kvar) Men lådan släppte vi ner på golvet med en domkraft. Själv skulle jag tro att det skulle vara lättast. Då slipper du att hålla reda på var lådan är jämte kaross etc. (Det blir aningen lättare också för utrustningen, även om et inte spelar ngn större roll) Så hade jag nog gjot (och så småningom kommer jag nog göra det med )Niklas Citera
weiter October 29, 2005 Report October 29, 2005 Ta ur motor och växellåda tillsammans är lättast fast stor chans att det rinner ut växellådsolja om man inte tömt den innan. Också lättare när man sätter tillbaka det hela. F:a Harald Nyborg säljer mycket bra kran för 1288:- som jag själv har.Weiter Citera
Recommended Posts