Jump to content

Fraktskada


mikeo cmc 748

Recommended Posts

Hej

Nu har jag äntligen börjat få hem lite delar. Nu när jag har öppnat paketen upptäcke jag att i ett paket var min nya grusplåt bak böjd (mer 90grader på ena sidan :shock: ) Detsamma gällde kromlisterna runt dörren.

Min fråga är nu. Kan jag reklamera detta? Hur går jag tillväga isf? Delarna kommer från NPD i USA men har tagit lite omvägar till ett fraktföretag som skickade delarna till England och sedan mig.

mike

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr är det importörens vardag...

Ju mer man tar in ju oftare kommer Du upptäcka det...

Självklart kan Du reklamera det...men de kommer bara skylla på varandra,,,,

tyvärr inser man att man spar pengar ( och avancerar i bygget)på att bara handla nytt och glömma...antingen kan Du lägga ett antal timmar på det där eller så jbbar nån timme extra på sitt jobb och handlar en ny,,,såna där grus plåtar kostar inte många pengar,,,,sen när Du väl fått rätt(efter nån månad) dröjer det en tid innan den nya kommer hem och då har ditt projekt avstannat nån månad....tiden i garaget är dyrbar om man vill åka till sommaren..

beklagligt men så är det...likadant när man beställt en grej och får nåt helt annat,,,ingen direkt ekonomi i att skicka tillbaks till usa....

U win some...U lose some...går bygget framåt?

Själv fick jag igår hem mina elhissar till dörrutorna...ska bli kul att mata ihop dem med painlesswire systemet.

mvh R

Link to comment
Share on other sites

Ja det blir väll till att köpa nytt det handlar om $200, så det kan jag väll stå ut med. Men jag fick också några delar som var fel som jag antagligen ska försöka skicka tillbaka för jag betalade $400 mer för ett par andra (broms ok) än de jag fick men det hoppas jag nog ska lösa sig. Men sen att ett företag slarvade bort min huv och stolar är lite mer underligt. Men snackade med de idag så det löser sig.

Nu ska nog bygget gå framåt ;) kommer fler bilder snart.

tn_pict0085.jpg

mike

Link to comment
Share on other sites

man slutar aldrig förvånas över hur klumpigt fraktbolag beter sig och hur så stora grejor bara kan försvinna.....

Ser ut som Du har en rolig vinter framför Dig.

Lycka till!

mvh R

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...