Jump to content

Featured Replies

comment_23862

Vad e det för skillnad på en 1995 V6 3,8L Mustang motor jämfört mot exempelvis en V6-motor från 96-98? Om man skulle behöva en ny motor till 95:an, och man bara hittade nyare motorer. Är det nått som skiljer V6 motorerna som är från 95 mot de V6:or som är från 96-98 och de från 99-04? Och vad är det i sånt fall som skiljer dem åt?

Om jag skulle vilja byta ut min V6-motor från 95 mot exempelvis en V6-motor från 98, skulle jag då behöva byta nått mer än bara motorn och passar den motorn i min bil?

Om det nu kanske skulle vara fett mycket jobb o fett med delar som behövde bytas ut så kanske det skulle vara billigare att byta ut motorn till en V8? Eller är det mer saker som i så fall behövs bytas ut o e det mycket dyrare?

• 1 month later...
  • Author
comment_24660

Till er som kanske hamnar i min sitts o behöver byta motor… Efter en del forskningar har jag fått reda på att om man har en V6 94-95 så går det att byta utan större besvär till en v6 från 96-98. Det viktiga som man även behövde från den nya motorn var tydligen insuget till motorn. Jag skall göra det nu så jag lär ju märka om det blir problem…

:D

Ang. V8 så blev min slutsats att om man vill ha en sån så e det nog bäst att köpa hela bilen istället för bara motorn.

:(