aihonen December 11, 2005 Report Share December 11, 2005 hej någon som vet hur jag får ut själva låset ur hela klumpen på min 65musse har hittat en liten pinneatt trycka på men ska nyklarna sitta i eller inte Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 December 14, 2005 Report Share December 14, 2005 Hej.Frågan är lite otydlig, vill du demontera låset från luckan ellervill du plocka sönder låscylinder och ta ur villor när den är på bordet. Villor är de delar som läser av nyckel i låset det är smådelarsom alltså sitter under ett långt plåtbläck och är belastademed små fjädrar, inte lämpligt att pyssla med om du inte gjort det förr, öva på en utdömd låcylinder först. Det finns de som tömmer något av låscylindrarna på villor då de har en omaka cylinder, detta gör att cylindern blir univrsal, går då att öppna med vilken nyckel som helst som passari nyckel hålet, är inte att rekomendera. Möjligen på bagagelås där eventuellt brandsläckare kan finnas i ett nödläge. kan också vara en lösning för den som oftast glömmer nycklar i jackan och mot förmodan slängt in jackan i bagaget med bilnycklarna i fickan o stängt igen luckan, då kan man gå tillen Mustangägare av samma modell och låna hans nyckel. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
aihonen December 15, 2005 Author Report Share December 15, 2005 jag tänkte byta kromet runt själva låset det är hur jag får loss själva låset där nykeln sitter Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S December 15, 2005 Report Share December 15, 2005 Jag gjorde det jobbet på en 66:a jag hade, och vill minnas att nyckeln ska sitta in, och sedan trycker man på "pinnen" och kan dra ut låscylindern. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terner January 2, 2006 Report Share January 2, 2006 Om du inte har nyckeln i så trillar låset ut i småbitar vill jag minnas./Terner Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts