December 31, 200519 yr comment_24494 Vinterns projekt var tänkt att bli renovering av framvagn och uppsnyggning av motorrum.Nya framvagnsdelar har införskaffats. Men om jag nu skall måla och fixa i motorrummet är det ju lika bra att lyfta ur motorn och se över den också och då kan jag ju lika gärna ta av framskärmarna och snygga till även därunder och sedan när jag ändå gör det kan ................Ni känner till fenomenet. Nu vill det till att jag går ut i garaget om det skall bli färdigt till våren.Jag söker ett original exportstag om någom har ett att sälja.
January 13, 200619 yr Author comment_24850 Den här hamnade lite fel förra gången, men när jag nu fick en egen rubrik så kan jag ju fortsätta att visa vad jag gör i mitt garage.Motorn är nu ur som ni ser. En fråga från mig blir då; Skulle jag ha lossat på turbinen och låtit den sitta kvar i lådan innan jag delade motorn från lådan ? (Det blev ganska mycket olja som rann ur från både turbinen och lådan nu när jag gjorde på detta vis.)
January 14, 200619 yr comment_24853 Det hade varit bättre att låta turbinen sitta kvar på lådan, för det är större risk att skada packboxen om man gör som du har gjort. Det viktigaste är dock när det hela ska monteras ihop igen. Då ska turbinen monteras på lådan först (rotera turbinen och tryck den samtidigt bakåt tills samtliga splines har gått i ingrepp). Därefter kan motor och låda monteras mot varandra.
January 14, 200619 yr Author comment_24862 Tack för den informationen!Tror du att jag bör byta packboxen nu innan jag sätter ihop det igen ?Hade inte tänkt renovera lådan i övrigt.
January 14, 200619 yr comment_24869 En packbox är ganska billig i förhållande till hur mycket arbete det är att ta ner växellådan för att byta den i efterhand. Jag skulle nog byta den bara för att vara på den säkra sidan.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.