Jump to content

Garaget i vinter...........


Lasse cmc625

Recommended Posts

Vinterns projekt var tänkt att bli renovering av framvagn och uppsnyggning av motorrum.

Nya framvagnsdelar har införskaffats. Men om jag nu skall måla och fixa i motorrummet är det ju lika bra att lyfta ur motorn och se över den också och då kan jag ju lika gärna ta av framskärmarna och snygga till även därunder och sedan när jag ändå gör det kan ................

Ni känner till fenomenet. Nu vill det till att jag går ut i garaget om det skall bli färdigt till våren.

Jag söker ett original exportstag om någom har ett att sälja.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den här hamnade lite fel förra gången, men när jag nu fick en egen rubrik så kan jag ju fortsätta att visa vad jag gör i mitt garage.

Motorn är nu ur som ni ser. En fråga från mig blir då; Skulle jag ha lossat på turbinen och låtit den sitta kvar i lådan innan jag delade motorn från lådan ?

(Det blev ganska mycket olja som rann ur från både turbinen och lådan nu när jag gjorde på detta vis.)

Link to comment
Share on other sites

Det hade varit bättre att låta turbinen sitta kvar på lådan, för det är större risk att skada packboxen om man gör som du har gjort.

Det viktigaste är dock när det hela ska monteras ihop igen. Då ska turbinen monteras på lådan först (rotera turbinen och tryck den samtidigt bakåt tills samtliga splines har gått i ingrepp). Därefter kan motor och låda monteras mot varandra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...