Jump to content

Cobra i grillen på v6?? hjälp mig!!!


MarcyWK

Recommended Posts

PÅ en mustang 95-a v6 som jag var o kollade på var det ett cobra märke i grillen ska det inte va en mustang häst sedd ifrån sidan som logga i grillen på dessa modeller???

kan det innebära att den är krockad o att dom har satt dit lite andra delar isåfall??

förardörren hängde även snett när man öppnade den, ägaren sa att gångjärnet var dåligt o att de bara var o byta de själv.. Är det ett vanligt fel eller ska jag se upp med denna bilen??

tacksam för alla svar...

Link to comment
Share on other sites

om du öppnar dörren och lyfter upp och ner den i bak kanten så känner du om gångjärnen glappar. Det kan vara nån lustigkurre som varit framme, men kicka extra noga på dörr springer, hur huven glippar mot framskärmar. Och försök att syna lacken utomhus också om den står i ett garage.

Och dom här dörrarna är tunga så det borde inte vara helt konstigt om dom blir glappa.

Link to comment
Share on other sites

om du öppnar dörren och lyfter upp och ner den i bak kanten så känner du om gångjärnen glappar. Det kan vara nån lustigkurre som varit framme, men kicka extra noga på dörr springer, hur huven glippar mot framskärmar. Och försök att syna lacken utomhus också om den står i ett garage.

Och dom här dörrarna är tunga så det borde inte vara helt konstigt om dom blir glappa.

...å cobra emblemet har dom säkert satt dit för att bilen ska se tuffare ut skulle jag tro...

Link to comment
Share on other sites

joo det kan nog va så. Fast jag vill ju helst att bilen ska se original ut..

Det är en 70 årig gubbe som har haft den sen 97, o han har aldrig kört den på vintern o så har han bytt olja var 300e mil.. så den verkar ju rätt ok för övrigt..

Hur är det med kamremmen på dessa bilar.. hur ofta behöver den bytas??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...