AndreasL. December 31, 2005 Report Share December 31, 2005 Funderar på hur vevhusventilationen ska kopplas för att den ska fungera rätt. Har kollat runt på några forum och sett olika varianter.Bilen är en -67:a med 289:a.De sitter en Holley 600, edelbrock performer insug & 14" eftermarknads luftburk (typ Mr Gasket..)Ska jag sätta en PCV ventil i höger ventilkåpa som ansluts med slang till PCV uttaget på förgasaren och på vänster ventilkåpa (förarsidan) bara trycka i ett enkelt ventilerat oljepåfyllningslock,ett Moroso lock eller likn.ellerSätta i PCV ventil i höger ventilkåpa och ansluta med slang till förgasarens PCV uttag och på vänstersida trycka i ett oljepåfyllningslock med en "pip" på, som ansluts med slang till undersidan av luftburken, för att få ett slutet system.Hur ska jag göra för att de ska bli rätt mvh Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe N cmc712 December 31, 2005 Report Share December 31, 2005 Alternativ "2" är det rätta. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasL. January 9, 2006 Author Report Share January 9, 2006 Ok! Helt slutet system alltså.Är det någon som vet vad man ska använda för PCV ventil?Ska man köra med original ventil till en 289/302:a, eller?mvh Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.