Jump to content

Featured Replies

comment_24517

Vilken nyans (svart) är lämplig att lacka inredningsdetaljer i en 65 Fastback?

Främst dörrarnas insidor, sidopanelerna bak och andra mindre detaljer. Bilen har svart inredning, och jag skulle villa reproducera den mattade svarta nyansen.

Nån som har recept för detta?

comment_24540

Hej.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med något recept, färgen finns

att köpa på spray hos tex AB Sven Ullman, har han den inte

hemma så beställer han den. :?

Jag har provat at lackera med vanlig mattsvart och det blir ganska

bra men inte rätt. :oops:

Original är färgen SVART men den har också en metalic effekt som

har namnet IRID. ;)

comment_24551

Undrar lite med om detta. Metallen på dörrsidor och instrumentpanel är ju "räfflad" och hur lackar man detta så att mönstret fortfarande syns?

Har skaffat nya dörrar mest eftersom mönstret var förstört på dom gamla och vill ju inte förstöra dom nya med.

Dom är ju svarta nu och ska man ha en ljusare nyans sä behövs det ju läggas på lite för att det svarta inte ska skina igenom.

Renoverade en -67 cab på 90talet och köpte då sk inredningsfärg(spray) i rätt nyans från Tony´s men den var så fruktansvärt tunn och täckte så dåligt så resultatet vart inget vidare får jag medge. Kan man låta lackeraren lägga vanlig lack på dörrarnas insida och instrumentpanelens plåt och fortfarande se mönstret??

Tacksam för tipset eftersom man har ju bara en chans på dom nya dörrarna

/Terner

comment_24564

Det går alldeless utmärkt att lackera dörrsidorna hos en billackerare och mönstret syns lika bra.Jag slipade plåtrent med en gummirondel liknande en igelkott för att inte avlägsna någon plåt och värme från dörrsidorna sen lackerades dom och resultatet vart precis som nya.