JohanT5 January 15, 2006 Report January 15, 2006 HejJag håller på och renoverar en cab -70.På det som var kvar av originalkarossen så var innerskärmarna inntryckta för att cabben ska få plats bättre.Första frågan är, är detta original?Om det är original hur tycker ni jag ska gå till väga för att trycka ihop innerskärmen utan att deformera något annat? Citera
JohnRB January 15, 2006 Report January 15, 2006 Ja, dette er orginal på cabbarna. Just for at cabbstellning/cab ska få plass.Er den øvre del av dom orginala innerskärmarna anvendbar?Det som dom flesta gør er å sveise inn den øvre flate del av innerskärmarna.Letade lite på webben men kunne inte hitta nån bra bild på en orginal innerskærm.John Citera
JohanT5 January 15, 2006 Author Report January 15, 2006 Tyvärr går det inte att använda dom ursprungliga innerskärmarna. Dom är alldeles för rostiga. (även där uppe). Citera
Janne Holm CMC1740 January 16, 2006 Report January 16, 2006 Det är förmodligen bara fram med släggan och banka.Det var säkert så de gjorde på fabriken då den nytillverkades.Mina var inte så rostiga så jag behövde ej byta dem förra året dåjag gjorde det mesta på min cab. Men deremot var mina innertrösklarskapligt rostiga hur är det med dina har du vågat öppna och titta? Citera
JohanT5 January 16, 2006 Author Report January 16, 2006 Ja jag behövde inte öppna och titta för allt var redan öppet när jag köpte bilen.Min cab har enligt hörsägen stått i en svinstia därför fanns det i stort sett inget kvar.Om du är intresserad och har lite tid över så gå in på min hemsida och läs om min renovering.Den är tyvärr ej uppdaterad på ca två år pga husköp.www.hydlev.se/Johans Citera
Fredde77 January 17, 2006 Report January 17, 2006 Sweet lord !Det var en hel del jobb på T5:an....Det ser dock ut att bli mycket bra när det är klart! Jobba på /Fredde Citera
JohnRB January 17, 2006 Report January 17, 2006 Fy f£$€******* for rostsvetsning!!!!!!Jag har vel aldrig sett en så rostig Musse! Du skal ha mycket berøm for att inta ha givet upp.Om det er nåt jag kan hjelpa til med, så tveka inte med att fråga.Skulle ha varit skoj og se hela Invoicen; http://www.hydlev.se/Johans/T5/Kvitto.htmSpcl.dlr!Samma med min 70 cabbe!Hilsen John Bakke Citera
JohanT5 January 20, 2006 Author Report January 20, 2006 Jag har inte scannat in hela Invoicen, men jag ska se ifall jag får tid.Vad är det du vill se?Har även MartiAutoWorks Deluxe report.Just nu håller jag mest på att blästra alla smådelar.Så här ser bilen ut nu. Citera
JohnRB January 21, 2006 Report January 21, 2006 Tja hva vil jag se?: VIN#, DSO, Option priser på en orginal export T-5 bil m.m.Du hittade inte den orginale build sheeten i bilen?Finns Buch Taggen til bilen?Min Invoice kan ses her; http://twisterspecialregistry.com/ARICo ... 20304.htmlJohn Citera
JohanT5 January 21, 2006 Author Report January 21, 2006 På mitt kvitto finns inga priser.Jag har tyvärr inga andra papper mer än Tyska papper.För övrigt har den av någon anledning blivit döpt till "Ford T70" i både Tyska och Svenska papper.Här är en länk till mitt kvitto i PDF format: www.hydlev.se/Johans/T5/70-T5Kvitto.pdf Citera
JohnRB January 21, 2006 Report January 21, 2006 AM radio på en export bil til Europa? Konstigt!Grabber orange som orginalfarg. Cool. Er en upskattad farg i dag og ganska ovanlig.Intermittent wipers er også ovanligt.Trip odometer for export! Mycket ovanligt. Kan du ta en bild? Er inte sikker på om jag har sett det førut!Finns export decalen? Hva står der?Hilsen John Citera
JohanT5 January 21, 2006 Author Report January 21, 2006 Ja han som beställde AM radio visste nog inte vad AM var förnågot.Enligt MartiAutoWorks så är det bara 120 cabbar med Grabber orange tillverkade.Mätaren som jag fick med bilen har inte trippmätare i urtavlan bara knappen. Antingen har någon bytt ut den någon gång eller så fanns det inte en hastighetsmätare med tipp och km/tim svart.Exportdekalen finns inte kvar. Bilen är omlackad minst 2ggr.Jag har en plåtbit med chassinr, vikt och typ med överskriften."FORD MOTOR Co. Dearborn/Vertrieb: FORD-KÖLN Citera
JohnRB January 21, 2006 Report January 21, 2006 Det blir många frågar til deg, men detta er en så cool bil!Varvræknare til 8000!Har sett andre km/h instrument kombinerad med varvræknare til 8000, men da har det varit 240km/h og inte 200!Har du tittat på baksidan av instrumenten? Der brukar finnas en datumkod. Vet du om instumenten er orginal til bilen?Kan du ta en bild på plåtbrikkan?John Citera
JohanT5 January 22, 2006 Author Report January 22, 2006 Har inte tittat efter datumkod men om man tittar noga så ser man att mittenpluppen är stor på hastighetsmätaren och liten på varvräknaren så förmodligen så har någon bytt ut hastighetsmätaren.Hittade en bild på en -70 boss med varvräknare. Så borde hastighetsmätare se ut förutom att det ska vara km/h. Citera
JohanT5 January 22, 2006 Author Report January 22, 2006 Och här är en bild på idplåten.Svårt att få en bra bild. Citera
JohanT5 May 21, 2009 Author Report May 21, 2009 Jag trodde aldrig att jag skulle hitta en hastighetsmätare som passar min T5:a till 100%, men nu är det gjort.På E-Bay hittade jag en mätare med tripp och 200km/h. Och ja jag har fått hem den också. Så nu är min instrumentpanel helt rätt.PS Länkarna i mina tidigare inlägg fungerar ej för jag har inte hand om firmans webbsida längre. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.