Jump to content

Recommended Posts

Till min 66:a GT med skivor fram.

Är jag på rätt väg ?

Hur skall det kopplas ?

Har ett nytt bromsservo med 2-krets huvudcylinder.

Tänkte byta originalblocket (förgreningen) mot detta som jag tror är 68-69 Mustang. Reduceringsventilen sitter väl original (på 67 och uppåt) ihop med "blocket" och med båda ändarna kopplade i "blocket" ?

Om jag vill sätta dit den justerbara ventilen, hur skall det kopplas då ?

Original på 66:an sitter ju reduceringen mellan "blocket" och bakre kretsen.

Vet inte om man kallar det reduceringsventil, propotion valve heter det på amerikanska i alla fall.

Tacksam för kunskapsutbyte./Lasse

Hej Lasse.

Om du använder tvådelad huvudcylider och det fördelnings

block där bromsledningarna kopplas, sitter f.ö. på bla 67-71 års

Mustanger som är av samma typ. :shock:

Då sitter reduceringen bla i huvudcylindern och i fördelningblocket

för bromsrören, alltså balanseringen är redan inbyggd i systemet. :roll:

Du kan om du vill öka kraften något på frambromsarna genom

att ställa bromsbackarna bak så att dom har lite längre väg att nå

trumman, detta är dock marginellt. :?

Jag vill också klargöra att det jag skriver här gäller då skivor

och enkolvs används fram, men det bör inte vara någon skillnad

om man anväder de tidiga fyrkolvoken. :roll:

Kom också ihåg att det finns två typer av huvdbromscylinder

och att använda rätt för den bromstyp man skall använda. ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...