Lasse cmc625 February 1, 2006 Report February 1, 2006 Till min 66:a GT med skivor fram.Är jag på rätt väg ?Hur skall det kopplas ?Har ett nytt bromsservo med 2-krets huvudcylinder.Tänkte byta originalblocket (förgreningen) mot detta som jag tror är 68-69 Mustang. Reduceringsventilen sitter väl original (på 67 och uppåt) ihop med "blocket" och med båda ändarna kopplade i "blocket" ?Om jag vill sätta dit den justerbara ventilen, hur skall det kopplas då ?Original på 66:an sitter ju reduceringen mellan "blocket" och bakre kretsen.Vet inte om man kallar det reduceringsventil, propotion valve heter det på amerikanska i alla fall. Tacksam för kunskapsutbyte./Lasse Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 2, 2006 Report February 2, 2006 Hej Lasse.Om du använder tvådelad huvudcylider och det fördelningsblock där bromsledningarna kopplas, sitter f.ö. på bla 67-71 års Mustanger som är av samma typ. Då sitter reduceringen bla i huvudcylindern och i fördelningblocket för bromsrören, alltså balanseringen är redan inbyggd i systemet. Du kan om du vill öka kraften något på frambromsarna genomatt ställa bromsbackarna bak så att dom har lite längre väg att nåtrumman, detta är dock marginellt. Jag vill också klargöra att det jag skriver här gäller då skivoroch enkolvs används fram, men det bör inte vara någon skillnadom man anväder de tidiga fyrkolvoken. Kom också ihåg att det finns två typer av huvdbromscylinderoch att använda rätt för den bromstyp man skall använda. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.