Jump to content

Kokande Mustang -68


VilleVonka

Recommended Posts

Har en Mustang -68, med 302 o C4aut, som ofta kokar. Jag fick tipps om att göra en plåtram runt fläkten (ca 1d bred), men han kokar ändå.

Finns det ngn mer lösning förutom en elfläkt?

Tack på förhand

Link to comment
Share on other sites

Sitter fläktbladen långt ifrån kylaren...så var det på den först mussen jag hade, säkert 20 cm emellan, det gick ok så länge man körde fort men i stan, jisses vad den kokade, samma när man kom hem och ställde bilen fick fylla på vatten hela tiden.

Det finns färdiga fläkt tunnlar som kanske är bättre...vet inte hur det ser ut det du har nu.

Du kan ju alltid slänga på en elfläkt.... :)

Link to comment
Share on other sites

Min kokade också hela tiden, kylaren såg skaplig ut tyckte jag.. efter mycket om och men åkte jag till en gubbe i Mantorp som renoverar kylare. Han sa att min kylare var för dålig (för en mustang) för att funka fast den såg bra ut i mina ögon.. Han satte iaf i ett nytt kylelement som är tätare och har en större total kylyta ( lika stor som original) i mina originalgavlar och nu behöver jag inte dra igång kylfläkten över huvudtaget om det inte är högsommarväder ute..

Original kylare är inte mycket bättre än en kylare till en amazon och då har ju den en lite mindre motor som bekannt... :-)

Bättre att lägga pengarna på en kylare då enligt mig iaf

MVH c a

Link to comment
Share on other sites

Jag har också värmeproblem med min.

Man får sitta som på nålar i köerna...

Jag tog mått på min kylare och åkte till skroten. Där hittade jag en rejäl fläktkåpa från en gammal Merca som passade med bara lite småjusteringar och för 50 spänn kan det vara värt ett försök.

Men tipset om han i Mantorp är nog inte fel. skall nog åka till honom nästa vecka.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hejdu!

Har du kollat så du inte har en minispricka eller svikande toppackning.

då får du ut avgaser i kylarvattnet.

kan kollas med mätare eller om du har tur syns dessa som små bubblor

i kylarvattnet.

Har själv råkat ut för detta.

MVH Roland Ström cmc 1069

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det är helt otroligt! Här har man vänt upp och ner på hela bilen för att hitta felet, så jag jag köpte en ny termostat (71grader) och han slutade koka, så nu blir det åka av!

Tack så mycket för alla svar, dom kan vara bra att veta i framtiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...