affe brandman February 12, 2006 Report February 12, 2006 Hej gjorde rent servon satte tillbaka den hällde på servolja.Nu gnisslar den o hugger, är det luft i systemet.eller något annat fel.Hur luftar jag.ska det vara någon speciell olja än vanlig sevolja. Citera
Roger February 12, 2006 Report February 12, 2006 Det låter som att det är för lite olja i.Det finns ingen luftning utan sväng med hjulen fram och tillbaka några gånger och kolla så att det är olja i. Citera
affe brandman February 12, 2006 Author Report February 12, 2006 Det finn allt olja i o jag har svängt många gånger.man kan kanske lossa remmen o vrida åt andra hållet för att få olja igenom hela systemet.det var ju inget fel på den innan jag tömde den o måla den ?????? Citera
_kiM__ February 12, 2006 Report February 12, 2006 Detta servosystem är mycket lustigt. Efter renovering av framvagn så ville det knappt fungera alls, med undantag för vissa korta stunder. Testade bl.a. att packa om pumpen med nya packningar med det gjorde ingen skillnad. Säsongen efter det fungerade servot igen, utan att jag gjort något mer åt prylarna.Vad gäller luftning så säger "dom som vet" att man ska palla upp bilen och ratta fullt ut åt båda hållen 10-15 ggr. Vissa säger att man ska plocka bort mätstickan när man gör detta, andra säger att det inte spelar någon roll. Man bör kontrollera nivån i systemet direkt efter detta och fylla på om det behövs. Citera
affe brandman February 12, 2006 Author Report February 12, 2006 Jag ska prova att palla upp den o svänga mycket.Tack.skriver hur det går. Citera
_kiM__ February 13, 2006 Report February 13, 2006 Kanske ska tillägga att motorn skall vara igång när man gör detta!!! Citera
NiklasW February 13, 2006 Report February 13, 2006 Det ska vara fulla rattutslag också står det i shop-manualen. Citera
affe brandman February 28, 2006 Author Report February 28, 2006 jAG FICK MÅNGA TIPPS OM PROBLEMET TACK.jAG TROR ATT SEVON FUNGERAR IGEN.jAG PALLA UPP HJULEN SEN SVÄNGDE JAG FRAM O TILLBAKA SEN VAR HUGGANDET O GNISSLANDET BORTA,dÅ ÄR DET BARA O KÖRA IGEN.AFFE Citera
Recommended Posts