Jump to content

Överhäng baklucka


Terner

Recommended Posts

Undrar om någon vet hur mycket bakluckan ska skjuta ut över bakstammen på en -65 FB? Har min bil hos min auktoriserade plåtslagare nu och han byter bakskärmar och bakstam samt balken innanför mot tanken.

Har så klart lämnat med skärmförlängare och sån för att han ska kunna passa in allt perfekt men vi undrade lite över ovanstående.

Vill gärna ha ett mått som kontroll så det inte bär iväg....speciellt då det är lite riktning av innerskärmar och sånt oxå.

/Terner

Link to comment
Share on other sites

Det ger sej självt när du har rätt springor mellan bakskärmarna och rutplåten så är bagagluckan där den ska vara.Bakplåten fästes ju i bakskärmarna och då blir den ochså rätt,det som går att dubbelkolla med är att låssylindern löper rätt då är allt på plats för svetsning.

Tyckte du skrev att bilen var hos en plåtslagare :?:

Link to comment
Share on other sites

Jo bilen är hos en plåtslagare och en förstklassig sådan. Men med tanke på att jag byter allt från dörr till dörr runtom så vill man ju vara säker.

Den första uppsättningen bakskärmar som jag hade att montera dit hade usel passning men nu har jag skaffat en ny uppsättning av bästa kvalitet.

Dock finns ju fortfarande risken att skärmen inte är exakt i längd och då faller ju ditt resonemang Roger.

Ville bara ha ett kontrollmått för att bekräfta attt vi är rätt. Ska man lita på plåtbiten man fått är man ingen riktig plåtslagare..............

/Terner

Link to comment
Share on other sites

Du ska väll inte byte plåten mellan bakrutan och bagageluckan?Som jag skrev har du rätt springa och låset passar så sitter bakplåten rätt så när på +-2 mm.Jag vet inte vad toleranserna var på 60 talet men idag när jag jobbar med nya bilar så är toleransen just det men man strävar alltid till +-0.Tyvärr så vet jag av egen erfarenhet hur pass dålig eftremarknadsplåten är det är så att man blir rädd när man ser den dåliga passformen :shock:

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Vill bara klargöra lite om passform, årsmodell 65-66

har urusel passform redan från fabriken.

Det finns egentligen inga mm eller tum mått på springor

i dörrar eller skärmar eller för skärmförlängare.

Man skall beackta att det tillverkades nästan 550.000

Mustanger på ett år, det fanns alltså ganska många

Mustanger med dåliga passformer och bedrövliga lacker

redan som nya.

De bästa och finaste Mustangerna hamnade på reklam

brochyrer och i reklamfilmer.

Skriver inte detta för att göra någon ledsen snarare för

att göra alla glada som ej har exakta springor på dörrar

eller huvar. ;)

Link to comment
Share on other sites

Terner.

Du har fått lite kött på benen men som du skrev,Ska man lita på plåtbiten man fått så är man ingen riktig plåtslagare :?: Det är väll precis det man är :!: Kan man ficksa en bil som blir perfekt utan en massa mått det är då man är en riktig plåtslagera :!::!::!:

Det är precis det jag är därför jag svarar som jag gjort och då behöver inte du gjöra dej rolig för det.,För en riktig plåtslagare löser problemet utan en massa data och mått.

Nog diskuterat om detta för imorgon åker jag på semester :D

Link to comment
Share on other sites

Terner.

Du har fått lite kött på benen men som du skrev,Ska man lita på plåtbiten man fått så är man ingen riktig plåtslagare :?: Det är väll precis det man är :!: Kan man ficksa en bil som blir perfekt utan en massa mått det är då man är en riktig plåtslagera :!::!::!:

Det är precis det jag är därför jag svarar som jag gjort och då behöver inte du gjöra dej rolig för det.,För en riktig plåtslagare löser problemet utan en massa data och mått.

Nog diskuterat om detta för imorgon åker jag på semester :D

OJ hade ingen avsikt att göra mig rolig allra minst på din bekostnad.

Ursäkta om jag trampat på någon öm tå. Ställde ju bara en enkel fråga jag ville ha svar på.

/Terner

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...