Danzig March 2, 2006 Report March 2, 2006 Håller på med skruvkompressormatad 347 strokermotor och börjar fundera över effektgränsen o tåligheten på bilen/transmissionen i övrigt.Motorn är en skruvkompressormatad 347 stroker motor med bara dom bra bitarna i och en arbetskamrat har igår fått sin motor med ungefär samma prylar fast Alu-Darttoppar istället för GjutjärnsDart-toppar som jag har; bromsad till 614 hk/800Nm vid 6200 Varv vid 1.0bar laddtryck.Jag har inte stora anledningar till att hamna sämre till då jag har större flöde i mina toppar och ngt större kompressor. Dock börjar man ju fundera över vissa saker som jag tänkte höra med folk här som trimmat o kört kanske sönder oså... Hur mkt tål ett std. 302 block från -75, borrat 0.30 samt förstärkt med stödgördel när det gäller effekt o vrid? Vad kan ge sig först?Hur mkt tål en diffbromsad 8" bakaxel utan slicks då o antagligen mkt hjulspinn?Hur mkt tål En Sen T5-låda (vet ej exakt årtal) och rest. Har hittat uppgifter på alltifrån 250-350Nm endast och en T56 Tremec låda upptill 610 Nm som mig veterligen e det värsta som finns att tillgå i manuell väg..Kommer troligtvis inte ladda mer än 0.5 till 0.7 bar men motorn kommer ändå ge mer än 500Hk+ vid vrid på 600Nm från botten o uppåt då.. E det läge för trist Pg-låda samt 9" bakaxel nu?Tacksam för svar Citera
87gt50 March 3, 2006 Report March 3, 2006 Det värsta som finns att tillgå i växellådsväg för manuella i t-5 utförande är G-Force (http://www.gforcetransmissions.com/), annars är det nog Jerico som gäller, men jag skulle tro att du klarar dig långt med en G-Force. Inte billiga, men bra!mvhjocke Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.