March 2, 200619 yr comment_26027 Håller på med skruvkompressormatad 347 strokermotor och börjar fundera över effektgränsen o tåligheten på bilen/transmissionen i övrigt.Motorn är en skruvkompressormatad 347 stroker motor med bara dom bra bitarna i och en arbetskamrat har igår fått sin motor med ungefär samma prylar fast Alu-Darttoppar istället för GjutjärnsDart-toppar som jag har; bromsad till 614 hk/800Nm vid 6200 Varv vid 1.0bar laddtryck.Jag har inte stora anledningar till att hamna sämre till då jag har större flöde i mina toppar och ngt större kompressor. Dock börjar man ju fundera över vissa saker som jag tänkte höra med folk här som trimmat o kört kanske sönder oså... Hur mkt tål ett std. 302 block från -75, borrat 0.30 samt förstärkt med stödgördel när det gäller effekt o vrid? Vad kan ge sig först?Hur mkt tål en diffbromsad 8" bakaxel utan slicks då o antagligen mkt hjulspinn?Hur mkt tål En Sen T5-låda (vet ej exakt årtal) och rest. Har hittat uppgifter på alltifrån 250-350Nm endast och en T56 Tremec låda upptill 610 Nm som mig veterligen e det värsta som finns att tillgå i manuell väg..Kommer troligtvis inte ladda mer än 0.5 till 0.7 bar men motorn kommer ändå ge mer än 500Hk+ vid vrid på 600Nm från botten o uppåt då.. E det läge för trist Pg-låda samt 9" bakaxel nu?Tacksam för svar
March 3, 200619 yr comment_26039 Det värsta som finns att tillgå i växellådsväg för manuella i t-5 utförande är G-Force (http://www.gforcetransmissions.com/), annars är det nog Jerico som gäller, men jag skulle tro att du klarar dig långt med en G-Force. Inte billiga, men bra!mvhjocke