July 16, 200321 yr comment_1641 Jag har en Ht-74 den sprutar ut olja ur oljepåfyllningen (inte mycket men det försvinner ju olja alltid), jag har tätat ventilkåpan(det kom ut däe innan) och rensat vevhusventilationen kan det vara någon kolvring som är dålig så att den tar in avgaser och trycker ut oljan??
July 16, 200321 yr comment_1644 Japp, det är nog den troligaste orsaken: att ringarna är slut i en eller flera cylindrar. Börja med att göra kompressionsprov på motorn så ser du hur illa det är ställt med ringarna.
July 26, 200321 yr comment_1712 Det liknar mitt problem.Min 302a pressade ut olja trots ventilation. Felet var att oljeringarna hade klämts fast i spåret. Jag slog i 2 liter diesel i motoroljan och körde motorn i 10 minuter. Bytte olja och filter. Nu läcker den inte en droppe.
July 27, 200321 yr Author comment_1720 OK se om jag testar jag löste det med att sätta lite vakum underifrån så nu läcker den inte får se låter som ett bra billigt sätt för en student från Småland // Micke