micke cmc247 July 16, 2003 Report July 16, 2003 Jag har en Ht-74 den sprutar ut olja ur oljepåfyllningen (inte mycket men det försvinner ju olja alltid), jag har tätat ventilkåpan(det kom ut däe innan) och rensat vevhusventilationen kan det vara någon kolvring som är dålig så att den tar in avgaser och trycker ut oljan?? Citera
Leffe N cmc712 July 16, 2003 Report July 16, 2003 Japp, det är nog den troligaste orsaken: att ringarna är slut i en eller flera cylindrar. Börja med att göra kompressionsprov på motorn så ser du hur illa det är ställt med ringarna. Citera
errorflynn cmc353 July 26, 2003 Report July 26, 2003 Det liknar mitt problem.Min 302a pressade ut olja trots ventilation. Felet var att oljeringarna hade klämts fast i spåret. Jag slog i 2 liter diesel i motoroljan och körde motorn i 10 minuter. Bytte olja och filter. Nu läcker den inte en droppe. Citera
micke cmc247 July 27, 2003 Author Report July 27, 2003 OK se om jag testar jag löste det med att sätta lite vakum underifrån så nu läcker den inte får se låter som ett bra billigt sätt för en student från Småland // Micke Citera
Recommended Posts