Guest Anders July 16, 2003 Report July 16, 2003 hej...motortemp mätarn fungerar inte på min 302a... vad är det som oftast går sönder...sitter mätaran lätt till på motorn...kan det va fel på bara instrumentet inne i bilen?? hur fixar man det?? tacksam för tipps..är lite skrajsen nu i värmen)=//Anders Citera
Greven CMC 053 July 16, 2003 Report July 16, 2003 Min mätare slutade fungera i våras då var det givaren som va slut, den sitter oftast i framkant på insuget eller vid vatten pumpen! Prova och byt den det kostar ingen förmögenhet../Mathias Citera
Leffe N cmc712 July 16, 2003 Report July 16, 2003 Testa med att dra loss kabeln från tempgivaren i insuget och jorda kabeln direkt i tex. motorblocket. Får du då utslag på mätaren så är det inget fel där, händer ingenting så har troligen mätaren lagt av eller kabelbrott på kabeln till givaren. Citera
sebbe_ts August 13, 2003 Report August 13, 2003 JAg har samma problem här. Bytte givaren men mätaren fungerar fortfarande inte, spänningsregulatorn som sitter i instrumentbrädan är ny, satt ingen där förut. när jag jordar kabel sticker mätaren upp i topp. vad är felet? Fel givare kanske, den är köpt på hansen racing. Citera
Leffe N cmc712 August 13, 2003 Report August 13, 2003 Du kan ha fått fel typ av givare, har du orginal tempmätare så kan en aftermarket tempgivare (tex till en Autometer-mätare) jobba inom fel mätvärden. Det kan ju också vara så att du fåt en givare som bara är avsedd för varningslampa (som på min -72a), den ger ju bara på/av signal till lampan. Citera
Recommended Posts