July 17, 200321 yr comment_1651 Jag har problem med att bilen rycker svart ur v avgasrör och att den skjuter avgassmällar.Har bytt stift och kablar sitter en holley bränslepump som har trycket 5 psi. förgasaren är en holley 780, tändningen är bra!!Motorn är en 351 cl 4v.Vad kan detta bero på? Är det luft/bensin blandningen det är fel på?Tacksam för hjälpMvhRobban cmc 568
July 17, 200321 yr comment_1652 Ryker det svart så beror det på att bränslet inte förbränns ordentligt = för fet blandning. Det borde nog räcka med att justera förgasaren för att bli av med röken.
September 8, 200321 yr comment_2229 Är du säker på att en 780 inte är för stor? En bekant till mig satte en 780 på en 400" en det blev inte alls bra. Jonas
September 8, 200321 yr comment_2230 Ja den får nog rent förmycket bensin. Har en xr4 som jag plockade bort bränsletrycksregulatorn på, nu får den jämt med bensin. Attans vad den rök svart innan hehe..
September 23, 200321 yr comment_2453 Det låter som en något stor förgasare på den motorn . På www.holley.com kan man läsa om lämplig förgasar bestyckning .Som är beroende av motorn storlek . Detta är givetvis bara rekomendationer .Mattematisk formel lyder efter att ha kikat lite i pärmarna 350 CID X 6000 rpm=2.100,000/3456=608CFM. detta går att läsa mer om på deras hemsida under tech serv .där finns mkt matnyttigt att läsa om givetvis finns där mer parametrar som styr såsom utväxling vxl låda samt vad man skall anv bilen till . Men ryker bilen svart för den för mycket soppa . Kolla luft skruvarna på v sida . Dra in skuvarna på h sida i botten och räkna varv dra tillbaka och gör lika på v sida dessa bör stå lika . I bland kan skruvarna dra sig lite pga vibrationer .Hälsningar John .