Alexx July 18, 2003 Report July 18, 2003 Hjälp, min bränslemätare funkar inte, fick soppatorsk i går så det är hög tid att byta den, har en ny som ligger hemma, men höll på igår och kopplade bort elhatten från den gamla (på tanken) och kopplade på den på den nya bredvid bilen, men fick inget utslag på mätaren i bilen, är det nån som har nån bra idé hur jag kan testa kabeln att den fungerar som den ska? Läste på CMC forumet att man kan mäta motståndet 65 ohm vid full tank och 9 ohm vid tom, men hur mäter jag detta? Mätte med voltmätare igår över skruven som kabelhatten sitter på och jord men fick inget utslag allsHar en annan fråga också, håller på och ska koppla in lampor i dörrarna (de luxe inredningen). Undrar hur jag kan koppla kablarna, sitter ju redan två lampor under instrumentpanelen, min tanke var att knippsa dem och skarva på pluskablen där och bara dra den andra till ett av jordfästerna? Eller nån som har en bättre lösningen?Tacksam för alla tips och rådMvh Alexx Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 18, 2003 Report July 18, 2003 Hej.Den nya tankgivare kollas med pluskabeln kopplad och givarenjordas du skall då kunna röra flotören upp och ned dåäven få utslag på mättaren. Kolla kabel är lätt jorda den och du skall få fullt utslag på tankmätaren i bilen.När du kortsluter kabel för att kolla tankmätare så är detbra att vara två därför att en bör kolla om mätaren rör signär den andra kortsluter. Om du är ensam så bör du inte kortsluta och sedan ta digtill tankmätaren för att se om den ger utslag, det tar för lång tid och kan då skada tankmätaren.Att koppla lammpor i dörrar är inte så svårt det skall finnaskabbbelskohona rund stift klart i bilen anntingen bakom kickpanelen eller i dörren. Bakom kickpanelen kommer kabbeln från dörrbrytaren detär samma kabel som är delad för innerbelysning vid fötternapå båda sidor (Courtesy light). :wink:Mvh Lars O. Citera
Alexx July 19, 2003 Author Report July 19, 2003 Igen Lars så kommer du till min undsättning Tackar för hjälpen, ska prova detta ikvällMvh Alexx Citera
Recommended Posts