Jump to content

Featured Replies

• Author
comment_26436
Ligger på ca 0.8-0.9 när jag kör i 110 -130 km/h. Inne i stan ca 1.2-1.4. Med blyfot, närmare 2 liter.

Jag brukar ligga på ca 1.1 - 1.2 i snitt, inte så farligt om man är uppvuxen med volvo 240, 4-växlat och förgasare.

En V8a då? För tykker det låter väldigt lite faktiskt... :P

comment_26458
Ligger på ca 0.8-0.9 när jag kör i 110 -130 km/h. Inne i stan ca 1.2-1.4. Med blyfot, närmare 2 liter.

Jag brukar ligga på ca 1.1 - 1.2 i snitt, inte så farligt om man är uppvuxen med volvo 240, 4-växlat och förgasare.

En V8a då? För tykker det låter väldigt lite faktiskt... :P

Ja jag hade inte heller trot det om det inte var för att jag har en. Och sett det i verkligheten. Måste säga att Ford har verkligen lyckats med 4.6 litersen när det gäller bränsleförbrukning.

Min visserligen en 96:a men med 4,6 litersen ligger på samma som KingCobras. Lägsta jag fått på min var 0.83 i 120km/h. Från skåne och hem med till och med några gasningar. Ca 160 km/h i snitt fart vid en annan långkörning gav 0.99 l/mil. Så du behöver inte oroa dig för soppa kontot :D

Mvh

MrV8