Jump to content

Frågor om at köpa en Mustang Cab. årg. 64 1/2 till 68


Hvidtfeldt

Recommended Posts

Hejsan. Jag är en kille från Danmark som har några frågor om Mustanger från 64 till 68. Jag skulle faa veta om vilka delar som är viktiga at kontrollera om man ska köpa en cabriolet. Jag har på tiden et erbjudande om at få köpa en 64 1/2 cab. från Mississippi. Bilen ska kosta ca. 10000 dollar och är nyrenoverat. Jag vänter på fotos av bilen genom en amerikansk kollega och om dom är ok överväger jag at resa til USA och köpa bilen.

Jag undrar hur mycket det skulle kosta få bilen shippat til Europa, närmare beteknat Köpenhamn eller Malmö, och jag skulle gärna få veta om priset på bilen är ok?

Skulle det vara billigare at köpa bilen i Sverige? Finns det bra begagnade Mustanger från dom här åren at köpa i Sverige?

Hoppas på några bra input från er erfarna Mustang-ägara.

PS: Ursäkte om mitt svenska inte är helt på toppen :D

Hälsninger

från

Hvidtfeldt från Danmark

Link to comment
Share on other sites

$10 000 för en nyrenoverad cab låter väldigt billigt, en HT brukar ligga på dom pengarna. Antingen är det ett fynd, eller så är bilen inte så fin som man tror.

Kontrollera framför allt att bilen inte är rostig. I vissa stater i USA rostar bilarna lika mycket som här hemma. Ett vanligt rostställe är luftintaget framför vindrutan. Prova att hälla lite vatten i luftintaget och se efter att det dräneras ut under framskärmarna. Om det hamnar på golvet inne i bilen krävs omfattande reparationer, se här: http://www.mustangbarn.com/Cowl_Vent_Repair.htm

På den här sidan ( http://www.nordtrafik.se/ Klicka på "Bilimport-Kalkyl")kan man få en uppfattning om hur mycket frakt och avgifter (utöver inköpspriset) ligger på för att ta hem en bil till Sverige. Jag vet inte alls vad ni har för regler i Danmark, men i Sverige är det mycket förmånligt att importera en bil som är 30 år eller äldre. Dessa har ingen tull och bara 12% i moms (försäljningsskatt). Momsen på nyare bilar är 25%.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Davs Hvidtfeldt

När det låter för bra för att vara sant.... brukar det ofta vara det!

Det finns många olika trådar här på forumet som berättar hur man skiljer en -64½ från en 65 - 66:a. Det kan vara klokt att kolla att det verkligen är en (dyrare) 64½.

Annars är det ett fynd!

Lycka till.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...