July 20, 200321 yr comment_1675 Hej hej!!När man är spekulant på en bil vill man såklart inte bli blåst på en massa pengar. Och de flesta om inte alla bilarna har ju något specielt "kännetäcken", som rost i dörrkanten etc. Ofta är det så att man märker felet, om man nu kan kalla det för det, när man redan köpt bilen och det är för sent.Jag tar emot ALLA möjliga tips från er mer erfarna Mustangägare/kännare. (Klart man ska ha Mustang så småningom!! )Vad borde man se upp för??, och var??. Vilka är de "vanligaste fällorna" som folk faller i när de köper Mustanger av äldre typ?? Jag är tacksam för alla svar och tips.Mvh Niklas "Eleanor"
July 20, 200321 yr comment_1676 Hej!Jag har själv nyligen köpt en -66 HT. Saker du skulle kunna kolla lite extra på är om det finns rost i golv, skärmkanter, nedre hjulhus, golvet i bagaget. Kika även lite extra på om VIN-plåten sitter i dörröppningen på förarsidan. Kolla om datan som finns där stämmer överens med bilens färg, drivlina och utrustning. Ja, det var några tips. Hoppas de kan komma till nytta.
July 21, 200321 yr comment_1678 Hejsan!En sak som man inte får glömma är att kolla upp frisk luft intaget..kan inte vara så lätt att se om där är rost..båda mina 65:or var dåliga där(svensk sålda mussar) och det kom in vatten i kupen under intrumentbrädan..Jag behöver nog inte berätta hur golvet såg ut..men en fuktig matta var bara mums mums för rosten.. Man kan kanske hälla ett par spannar vatten i intaget och låta någon titta upp under instrumentbrädan för att se om där kommer in vatten.. läcker det in så PRUTA på prisetmvh Mats
August 11, 200321 yr Author comment_1876 Tack så mycket för alla era tips o trix! Nu vet jag vad jag ska göra och inte göra. Nu ska inga sneda bilförsäljare få chansen att blåsa MIG på pengar. Tack!