Jump to content

Egen Stereo i en GT?


Jocce

Recommended Posts

Nån som har satt in en egen stereo/högtalare i en 05:a eller en 06:a?

Finns det nån möjlighet till detta eller måste man bygga om nått för att ersätta stereo, högtalare etc?

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Shaker 1000 system räcker långt kan jag lugnt säga....

Jo, det förstår jag också, men kunde va kul att göra ett lite projekt av det.

/Jocce

Håller precis på att bygga om min med nya Clarion dubbeldin med inbyggd cdväxlare, Amega gold i dörrarna och ett Clarion steg som driver Amega i dörrarna och org subbasen bak, även ett par nya högtalare bak (minns inte märke) som drivs av inbyggda steget. Var och provlyssnade i kväll (blir inte klar förrän i morgon) och det är ett klart lyft ljudmässigt.

ps hade Shaker 1000 och det låter skräp.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
LelleStang: Hur fungerar det med de funktioner som orginalstereon styr tex. låsning av dörrar mm ?

/Janne

Stereo låsning av dörrar? Om du menar att stereon stänger av i samband med att dörren öppnas så fungerar det lika.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Det går att programera om låsfunktionen så att bilen låsersig när den börja att rulla (när man kör), det finns lite fler funktioner också, allt står i den utförliga instruktionsboken :)

/Janne

Link to comment
Share on other sites

Det går att programera om låsfunktionen så att bilen låsersig när den börja att rulla (när man kör), det finns lite fler funktioner också, allt står i den utförliga instruktionsboken :)

/Janne

Jodå men det har inget med Stereon att göra. Vad jag vet.

Link to comment
Share on other sites

Man använder knapparna på stereon i olika kombinationer tillsammans med låsknappen och tändningen.

Står i instruktionsboken

/Janne

Och då tappar man dom funktionerna, men inställningarna som redan är gjorda finns fortfarande kvar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Är lite sugen på att byta ut originalhögtalarna både i dörrarna å hatthylan men tänkte ha kvar original shaker 500.någon som har erfarenhet av detta?anntar det sitter delningfilter å liknande saker man ska tänka på.väldigt tacksam för råd å tipps

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej, jag får in alla radiostationer utan min favorit - Bandit Rock 104,8 - på min shaker 500. Någon annan som har samma problem med vissa radiostationer? Jag har heller inte hittat något sätt att manuellt ratta in en frekvens.

Bilen rullar i GBG området.

// Håkan

Link to comment
Share on other sites

Hej, jag får in alla radiostationer utan min favorit - Bandit Rock 104,8 - på min shaker 500. Någon annan som har samma problem med vissa radiostationer? Jag har heller inte hittat något sätt att manuellt ratta in en frekvens.

Bilen rullar i GBG området.

// Håkan

Tyvärr är detta "fel" förekommande på alla usa-apparater. Trist men sant

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...