Jump to content

Vad betalar man för en beg Holley?


MrTurbo_1645

Recommended Posts

Snubbe på jobbet har en Holley 600 dubbelpump att sälja. Dock säger han inget pris utan vill att jag ska säga vad som är rimligt... :shock:

Så vad säger jag, vill inte dra till med någe skambud för då tror jag han backar ur och jag står utan förgasare. Den är hel, ren och i bra skick som d verkar.

Link to comment
Share on other sites

Hej MrTurbo 1645

Lyx att du hittat en till salu! Jag har inte ens hittat någon ännu till salu.

ringde på en anonns på just en sån där säljaren hade satt ut den för 1000kr och enligt honom hade den gått direkt, så det var tydligen väldigt bra pris, vilket jag tyckte oxå och ringde direkt! Men såld :cry:

Titta lite på annonser nu hitta det här just nu.

Holley 650 mek Dp

Spreadbore list 7054

1900kr

holley 600 vac nya 2500:-

Men skulle tro att en Holley 600 DP standard bore ej spreadbore betingar ett högre pris.

Typ 2500kr begagnad troligen lite till, Är ju rätt mycket dyrare ny än en vacum förgasare ny.

600 Dp standare bore är ju väldigt perfekt förgasare om man vil ha en gasrapp SB V8 och verkar svåra att få tag i begagnade. Men glöm inte att göra en mycket noga instälning av den och pova munskyken både uppåt och neråt till du hittar dom bästa för alla gaspådrag även tillskotsventilen och accmusntyckena (ta mindre accmunstycken än du tror du behöver brukar ofta klara sig med dom minsta).

När den är perfekt är den oerhört rapp och svart ryker ingenting och ska inte tveka någonting även när man stampar gasen i botten utan växel i utan bara rytta till med en våldsam varv stegring :--

Grymt när man ska showa på träffarna.

Om du inte köper din jobbar kompis så hoppas du hittar en begagnad till bra pris!

Är själv med på jakt efter en så hör du någon som har två säg till mig jag är intresserad av den ena. Eller om du inte vill köpa din jobba kompis, så säg till då med ska till Trollhättan i påsk.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Köpte min Holley 650 mek Dp Spreadbore begagnad med några extra munstycks plattor, flottörhus och lite extra smådelar, för 1200sek inkl. frakt.

Så 1000-1500sek är nog ett lagomt pris för en 600.

Link to comment
Share on other sites

Jag har en 750 vac liggandes i delar och stort behov av renovering.

Flottör kollapsad och allmänt sunkig.

Är det värt nått?

Hur är spjäll axlarna på den? är dom glappa?

Det är ju det enda som är svår reparerat på dessa förgasare resten är ju inte så besvärligt att fixa.

Vilken modell är det är det en 4150 och center hängda flotörer?

Så är den rätt intressant. även sido hängda går bra men om jag själv ska vara intresserad av den så ska det nog vara en 4150.

Så du ska inte slänga den finns alltid en marknad för dom, hur mycket skulle du vilja ha för den?

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Köpte min Holley 650 mek Dp Spreadbore begagnad med några extra munstycks plattor, flottörhus och lite extra smådelar, för 1200sek inkl. frakt.

Så 1000-1500sek är nog ett lagomt pris för en 600.

Jo fast Spreedbore verkar betinga lite lägre priser. Precis som dom med plator oxå verkar prisätas lite läggre på begagnatmarknaden.

Så hittar du en till 600 DP standard bore model 4150 (ej plattor på sekundärsidan utan munstycken) i den prisklassen säg till mig :D

Mycket intresserad av att köpa den då!

Behöver en 600 DP till mitt sommar projekt.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Jag har en 750 vac liggandes i delar och stort behov av renovering.

Flottör kollapsad och allmänt sunkig.

Är det värt nått?

Hur är spjäll axlarna på den? är dom glappa?

Det är ju det enda som är svår reparerat på dessa förgasare resten är ju inte så besvärligt att fixa.

Vilken modell är det är det en 4150 och center hängda flotörer?

Så är den rätt intressant. även sido hängda går bra men om jag själv ska vara intresserad av den så ska det nog vara en 4150.

Så du ska inte slänga den finns alltid en marknad för dom, hur mycket skulle du vilja ha för den?

Mvh

MrV8

Jag vet faktiskt inte skicket exakt på den då den hängde med i ett annat köp jag gjorde.

Axlarna kan jag lätt kolla upp men annars har jag inte hjärta ta betalt för det hela.

Gissningsvis så kostar det säkert 1000-1500 att få den fräsh så det finns inget utrymme för mig att ta betalt.

Vill någon ha den så ta den.

Link to comment
Share on other sites

Om det er en orginalforgasare til nån ovanlig modell, kan den ge ett høgre pris. Betalade 2500,- for orginalforgasaren til min 70 428. Sen kom renoveringskostnaden på 3000,-. ...

Titta efter nummer t.ex C9AF-9510-**, sen ett LIST nummer, og til slutt ett datumkod typ 936.

Några av dessa er mycket eftertraktade..

John

Link to comment
Share on other sites

Jag har en 750 vac liggandes i delar och stort behov av renovering.

Flottör kollapsad och allmänt sunkig.

Är det värt nått?

Hur är spjäll axlarna på den? är dom glappa?

Det är ju det enda som är svår reparerat på dessa förgasare resten är ju inte så besvärligt att fixa.

Vilken modell är det är det en 4150 och center hängda flotörer?

Så är den rätt intressant. även sido hängda går bra men om jag själv ska vara intresserad av den så ska det nog vara en 4150.

Så du ska inte slänga den finns alltid en marknad för dom, hur mycket skulle du vilja ha för den?

Mvh

MrV8

Jag vet faktiskt inte skicket exakt på den då den hängde med i ett annat köp jag gjorde.

Axlarna kan jag lätt kolla upp men annars har jag inte hjärta ta betalt för det hela.

Gissningsvis så kostar det säkert 1000-1500 att få den fräsh så det finns inget utrymme för mig att ta betalt.

Vill någon ha den så ta den.[/quote:fbrlzvru]

Hej Per B

Vilka skännerösa förslag du ger :D

Ja vill du inte ha den så tar jag den gärna, och ser den inte helt katastrof utt så kan du även få en liten slant för den.

Prattar vi dessa priser behöver du inte kontrolera spjällaxlarna då är det ändå lönt att böja fixa med dom.

Så jag är intresserad om du vill ha mig som ägare till den :D

Ska testa den på en båt som jag är lite båt mekaniker på och rådgivare till, just nu har jag en 750 DP till utlåning till den men skulle villja se hur den går med en 750 vac. Har även en annan motor som skulle behöva en förgasare.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle som sagt inte ha mage sälja nått jag vet inte funkar här.

Säkert mer jobb än man anar att få det funkis

Ryckte lite i axlarna och det är uppskattningsvis ca 1-2/10mm glapp i en axel.

"verkar" ändå rätt stabil men det är ingen garanti för skicket

Jag gör inget jobb med att packa och skicka med post helt gratis.

Hämta eller ge ett bud som gör att jag orkar åka 6km till posten. :)

Som synes ingen vacker syn men allt finns där förutom choken.

Verkar inte fått någon luft sedan hedenhös tid! :)

Vet inte exakt vad serienummret säger annat än att det är 750vac 4160

Sista 2an i serie numret vet jag inte vad det betyder.

Möjligen att det är till en automatväxlad bil eftersom den har "kickdown" reglage.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle som sagt inte ha mage sälja nått jag vet inte funkar här.

Säkert mer jobb än man anar att få det funkis

Ryckte lite i axlarna och det är uppskattningsvis ca 1-2/10mm glapp i en axel.

"verkar" ändå rätt stabil men det är ingen garanti för skicket

Jag gör inget jobb med att packa och skicka med post helt gratis.

Hämta eller ge ett bud som gör att jag orkar åka 6km till posten. :)

Som synes ingen vacker syn men allt finns där förutom choken.

Verkar inte fått någon luft sedan hedenhös tid! :)

Vet inte exakt vad serienummret säger annat än att det är 750vac 4160

Sista 2an i serie numret vet jag inte vad det betyder.

Möjligen att det är till en automatväxlad bil eftersom den har "kickdown" reglage.

Hej Per

Ja den var inte så vaker men priset är rätt även om det kostar att fixa den, fattas ju lite grejer ser jag.

Inga problem, jag hämtar den i Eskilstuna.

Snarare en fråga när du har tid att jag tittar förbi.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Hej Per B cmc538

Vill tacka för förgasaren :D

Och kan medella at den är från 1979.

Har fixat med den lite redan så nu fungerar chocken igen som hade ärgat fast.

vi hörs

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Köpte förgasaren igår. Nya packningar, grundinställd, ren och fin. :--

Nu är frågan om någon har en bild på hur det ser ut med en sådan här förgasare monterad, hur fixar man de båda bränsleanslutningarna snyggt, gasstaget passar osv...

Link to comment
Share on other sites

Köpte förgasaren igår. Nya packningar, grundinställd, ren och fin. :--

Nu är frågan om någon har en bild på hur det ser ut med en sådan här förgasare monterad, hur fixar man de båda bränsleanslutningarna snyggt, gasstaget passar osv...

Vad sluta priset på?

Vem av oss hade mest rätt med prisbilden?

Vill du inte skriva priset i tråden kan du pm:a mig.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

... Så 1000-1500sek är nog ett lagomt pris för en 600.

Husse var närmast utan att gå in på detaljer 8)

Bara att gratulera till ett bra köp!

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...