Jump to content

trim & styling gt00 cab


mrmix

Recommended Posts

har äntligen hittat en bil som verkar lovande,en gt cab 00, trippelsvart :) automat å lätt preppad maskin :)

men de finns ju så mycke man kan göra med dessa bilar, så ja tänkte försöka handla med en del godis från staterna när bilen skickas hem, kan ni ge tips på internet siter man kan handla:

väghållning

headers,

kompressor

kolvar, stakar vev för överladdning,

lämpliga kammar,

chip (innan det blir å mappa den)

såna där mindre remhjul

styling (kjolpaket, lambodoors, klarglasljus eller black out kit fram å bak, snygg vinge, samt om ni har fler roliga saker å föreslå, tanken med bilen är att det ska byggas demo/showbil av den,både styling, motor & stereo/multimedia (har ju egen import på massa tung bilstereo)

Link to comment
Share on other sites

Jag hade kört på följande:

Komplett avgassystem (tänk på att longtubes är skit jobbigt att installera)

4:10 Utväxling

Xcalibrator 2 med Custom Tune (kan du ställa i princip allt med i bilen, tex växelläge på automaten, kurvor mm)

Underdrive pulleys

CAI

Throttle body, Plenum

Short shifter (till manuell)

Där har du en bra grund att gå på levererar ca 300 hk. Sedan blir det överladd som gäller!

Motorn i sig själv ska palla en hel del, Kenne Bell har ett kompressorkit som ska leverera en ca 400 RWHP vid 9psi och det ska kunna köras på orginalmotor. Dock krävs växellådan lite översyn (ny koppling mm), vet inte hur automaten är. Så du kan i stort sätt lämna motorn orginal, beror ju iofs på vad du har för mål :D

Gällande styling är smaken som baken, jag gillar själv Saleens sortiment.

Link to comment
Share on other sites

maskinen i den tiltänkta bilen är idagskrämd till 330hk (portad, annat insug, cold air intake, tror den va lättad/balaserad, men tror org grenrör/system satt kvar än,

gör de nån skillnad påkorta/långa headers, förutom monteringsjobbet? kommer sitta ferrita system hela vägen som de får bygga på plats så för den dellen kvittar de ang längden på headers,

Link to comment
Share on other sites

maskinen i den tiltänkta bilen är idagskrämd till 330hk (portad, annat insug, cold air intake, tror den va lättad/balaserad, men tror org grenrör/system satt kvar än,

gör de nån skillnad påkorta/långa headers, förutom monteringsjobbet? kommer sitta ferrita system hela vägen som de får bygga på plats så för den dellen kvittar de ang längden på headers,

Där är skillnad på effektökningen du får på Long tubes gentemot mid och shorty, men många tycker inte det är värt jobbet... Men ljudet du får blir sjukt härligt. Men om det är bytat en massa på insugssidan så ska du självfallet öppna upp på andra sidan, dvs avgas. Sedan om du byter headers eller inte är upp till dig, jag vet hur orginalen ser ut och dem är rätt strypta om man säger så, jag ångrar iaf inte mitt byta till longtubes.

Jag antar att det är Bullitens insug som sitter där? Och är motorn balanserad så har dem antagligen gått över och renoverat den med.

Jag tycker du ska kolla in dem amerikanska sidorna där står riktigt mycket info, dem bästa enligt mig är:

www.mustangforums.com

www.corral.net/forums

www.stangnet.com

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

jag har ett beg Kenne Bell 9-16psi kit med intercooler liggandes

Sprillans ny Boost A pump, sprillans nya 42lbs spridare osv osv.

Ditt för 40.000kr utan chip. Ring 0708813077 om du är sugen. Finns mer delar som ligger.

Läs mer: http://www.nofear-motorsport.se/kompressor.htm

OBS: Detta är mina privata grejer, inget med något företag inblandat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...