Jump to content

Larm på 2006:a?


Jocce

Recommended Posts

Hm, när man låser bilen med fjärren, larmar den även då?

Eller behöver man trycka den andra gången, eller är det bara för att dubbelkolla att den är låst? (Med tut)?

Stod lite kryptiskt i den fina manualen, som inte alls är fylld med varningar ;)

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Har du aktivt larm på bilen, så är det igång så fort du låser bilen.

Jepps det har jag!

Ok, så det andra trycket är bara för att bekräfta att man låst, om jag förstått handboken rätt?

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Tutet bekräftar att bilen e låst o larmad.

Tips :::Jag brukar när jag står en bit från bilen skrämma alltför nyfikna med detta (många trycker näsan mot rutan) Jävlar vad dom hoppar till....Skitkul :P:P:P

Link to comment
Share on other sites

Jag brukar göra likadant !! Är verkligen skit-skoj !!!

I övrigt, så fort man stängt av motorn, så blinkar larmet i displayen, så det är aktivt jämt tror jag.... Man låser bilen bara och armerar dörrarna. Larmet är redan aktivt, vilket namnet antyder?

Link to comment
Share on other sites

Hm, hehe, ja, måste va kul o skrämmas lite så :) Måste prova!

Nån som vet hur känsligt larmet är i övrigt?

Går det att låsa dörrarna (t.ex. under färd) utan att aktivera larmet?

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Man kan tom ställa in att dörrarna låses automatiskt typ efter 20 km/t. Larmet aktiveras inte. Larmet är inte känsligt vad jag vet, men lämnar jag hunden kvar i så låser jag med nyckeln. Ocg för den delen så behövs inget larm när det sitter en 35 kilos Rottweiler i baksätet... :twisted::twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Man kan tom ställa in att dörrarna låses automatiskt typ efter 20 km/t. Larmet aktiveras inte. Larmet är inte känsligt vad jag vet, men lämnar jag hunden kvar i så låser jag med nyckeln. Ocg för den delen så behövs inget larm när det sitter en 35 kilos Rottweiler i baksätet... :twisted::twisted::twisted:

Vart/hur hittar man dessa roliga inställningar?

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...