Sicce Posted May 4, 2006 Report Posted May 4, 2006 Hej alla! Går för närvarande runt o klurar på nytt avgassystem till mussen.Står o väger mellan Magnaflow och SLP Loudmouth. Skulle behöva lite åsikter ang. Ljud/effekt, för o nackdelar osv.MvhFredrik Quote
mrv8 Posted May 4, 2006 Report Posted May 4, 2006 Har inte provat något av dom du nämner.Men prova ljudämpare från Flowtech ur afterburnner serien.För min smak var det aldeles för modern V8 ljud ur dom.Vill du ha det klassiksa ljudet skulle jag rekomendera Flowmaster serie 40. Mullrar riktigt gott Men plasera dom rätt framför bakaxeln och H pippa vid växellådan.Har den monteringen på min Mustang och då låter den lik dom äldre mustnagerna med lite rapp och vässad motor samtidigt som det mullrar lite V8 båt i uppförsbakarna, kan till och med avgassmälla lite vid motorbroms ibland.Nakdelar då, har resonansljudet runt 2000 rpm som även näms på deras hemsida har jag för mig. Så motorvägen blir i antingen 80 eller 120 km/h eller 4:an i 90. Däremot inga reonsans ljud över eller under vartalen runt 2000 rpmhttp://www.flowmastermufflers.com/MvhMrV8 Quote
Pernolf cmc 558 Posted May 4, 2006 Report Posted May 4, 2006 Har bara hört magnaflows på ljudfil, och det låter bra också.har även hört att det ska vara riktigt bra kvalitet, passform och ljud.och eftersom ett avgassysteem är sjukt dyrt att frakta kommer det i slutändan inte att skilja så mycket i pris, i förhållande till varandra.Flowmaster har ju alla pratat väldigt varmt om, men många har köpt andra, dyrare system och monterat bort deras gamla flowmaster. Quote
Pernolf cmc 558 Posted May 4, 2006 Report Posted May 4, 2006 Och eftersom du har en 00GT så finns det steeda system som är riktigt fina, en kille köpte ett sånt av mig det och skrotade sitt gamla flowmastersystem, han blev väldigt nöjd med det bytet.Men en del föredrar ju orginal framför ett sportsystem så man kan aldrig säga att just ett system är bättre.Steedasystemen är fö gjorda av borla. Quote
Sicce Posted May 5, 2006 Author Report Posted May 5, 2006 Man tackar för svaren Blev ett Magnapac catbacksystem, så nu ska här mullras i sommar Quote
Recommended Posts