May 14, 200620 yr comment_28629 Hej igen alla mustangälskare Har ju fått igen min bil från plåtslagaren med en hel del ny plåt plus att den suttit i proffsig riktbänk och är nu garanterat helt rak överallt.Nu håller jag på att förbereda karossen för lack och har blästrat alla rutramar plus alla ställen där lite ytrost gömt sig.Har använt vanlig blästersand och det har funkat fint även innanför dropplisterna på taket. Problemet är att när jag ger mig på motorrummet så tar inte blästersanden på original svart färg där. Dessutom så är det ju original lagt någon tätmassa runt fläktmotorn suttit. Dår fjädrar det bara mot blästringen även om man skrapat bort det mesta i förhand.Har nu funderat på att använda aluminiumsilikat som är lite mer aggresivt än sand. Gjorde en liten test med punktblästern idag och det vart helt rent genom färgen men det avverkar rätt hårt på plåten med.Någon som har erfarenhet av detta?/Terner Report