Patrik May 16, 2006 Report May 16, 2006 Hej är det någon som har mått på vart dom yttre backspeglarna ska vara placerade på en HT 66a Citera
Patrik May 17, 2006 Author Report May 17, 2006 Är det ingen som har backsplegar på sin bil eller? Kan väl inte vara så svårt för någon att ta ett måttband och mäta vart spegeln sitter från dörrens framkant tex.Hoppas att det finns någon hjälpsam kamrat där ute! Citera
fast66 May 17, 2006 Report May 17, 2006 Har inte måtten tillgängliga, men om du ställer spegeln uppe på dörren, och sätter dig i bilen, så ska den sitta så att spegeln (glaset) precis går fri från stolpen mellan ventilations- och dörrutan. Dvs så att du som förare precis kan se i spegelglaset. Citera
Patrik May 17, 2006 Author Report May 17, 2006 Hej jag har något knas i min burk så jag ser inga bilder!? får kolla i en annan burk men tack iafKanske du kan maila den bilden till mig? Citera
NiklasW May 18, 2006 Report May 18, 2006 Ingen som exakta mått för hålen på förarsidans? Finns inga på min bil så jag vill gärna ha dem precis rätt. Citera
Svedis May 19, 2006 Report May 19, 2006 Kollar du på bilden så blir dom "precis" rätt, för det var säkert med den precisionen de montarades på fabriken?Sedan kolla vad fast66 skrev, dvs att den ej skyms.//Lennart Citera
fast66 May 20, 2006 Report May 20, 2006 Om man köper en NOS spegel så följer det med mallar till de olika Ford-modeller som spegeln var tänkt att monteras på så jag tror att man monterade speglerna ganska exakt.Om jag mäter längs den "vassa" kanten uppe på min förardörr är det 27.6 cm från framkant på dörren till centrum på första skruven. Citera
Recommended Posts