Teholm May 17, 2006 Report May 17, 2006 Jag skall till USA i juni och hade då tänkt köpa med mig lite småprylar till bilen.Nu undrar jag vilket brytarlöst tändsystem som skulle funka bäst så att jag kan jämföra priser för att se om det är värt att släpa med det hem eller om jag lika gärna kan köpa det här.Vad använder ni och hur funkar det? Citera
NiklasW May 18, 2006 Report May 18, 2006 Du tjänar mycket på att ta med vad du än väljer.. Jag har pertronix ignitor och det funkar mycket bra. Blir mycket jämnare gång och exaktare tändning.Är väl egentligen det billigaste alternativet. Men jag vet inte vilken nivå du ligger på. Citera
MagnusJönsson May 20, 2006 Report May 20, 2006 Budget= Pertronix Ignitor (funkar bra) Vill man ha det bästa= MSD Billet+6A eller 6AL (välj med vaccum om du kör mycket med bilen)I USA kostar det nästan ingenting så jag hade absolut valt det bästanär man ändå är där.Mvh/MJ Citera
Teholm May 23, 2006 Author Report May 23, 2006 Skall jag köpa tändbox, fördelare och tändspole då för bästa resultat?(Är ingen expert på bilar men man lär så länge man lever) Citera
Gäst May 23, 2006 Report May 23, 2006 MSD 6- boxarna vill ha MSD Blaster 2 tändspole.Och om man kör med en annan högeffektsspole? 40k volt... Citera
Recommended Posts