Jump to content

Bromsproblem


Magnaten

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett fått problem med bromsarna på min 66:a Ht. Rätt var det är så försvinner bromsverkan när jag trycker ned pedalen, den går i botten.

Jag får pumpa en gång så tar den sedan. Inte så kul!!!! :?

Det finns bromsolja i koppen och inga synliga läckage vid hjulen.

Kan detta möjligtvis vara ett inre läckage i huvudbromscylindern?

Det är skivor fram och trummor bak.

Tacksam för svar.

Magnus G

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte om det är orginalmonterade skivor(tror inte det) det sitter en 302 motor som nyligen sats dit samt en )" bak axel. Bilen är importerad från filipinerna där den verkat rullat ett bra tag innan förra ägaren tog hem den. bromsar samt bakaxel ser dock ut som de har varit med ett tag. Det är också servo samt AC, vet inte heller om det är orginal monterat.

Link to comment
Share on other sites

OK! Det kanske sitter fel huvudbromscylinder i den?

Är diametern för liten så "räcker" inte oljan till på ett pumptag för att fylla upp OK och hjulcylindrar.

För det är 1-krets på den va?

Sen vet jag inte hur det är på 66 men på 68-70 måste man byta bromspedal om man ska gå från trummor till skivor.

Skivbroms kräver mer slaglängd.

Se nedan

Jag är inte säker men jag tror inte det ser likadant ut på 66 ???

Link to comment
Share on other sites

Tack för inlägget.

Jag har dock inte ägt bilen mer än 3 veckor så jag får ta ett snack med säljaren om detta tror jag (ifall de bytt till skivor efter motorbytet??).

Men huvubomscylinder samt bromservo har dock suttit där ett antal år (övermålat med samma färg som motorrum).

Link to comment
Share on other sites

:roll: Hej byta huvudbromscylindern så är nog problemet borta ,

bilen har nog stått ett tag med gammal olja o den suger åt sig fukt o cylindern rostar:- ta av den o dela cylinder o se om där är rost i den först innan du köper en ny::::: :lol:

Link to comment
Share on other sites

kan det vara så att om det inte är läckage så kan det troligtvis vara en murken pistångpackning i huvudcylindern.

det innebär att oljan passerar förbi packningen när du bromsar och du får inget tryck!(oljan läcker ej heller ut,den trycks bara tillbaka upp i behållaren när du lsläpper tillbaka pedalen.)

ett hett tips

från Roland Ström skriv gärna tillbaks om det är det.vilket jag tror.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...