Jump to content

Recommended Posts

Jag har skaffat nya emblem till min 66:a men jag har en ny skärm på ena sidan och jag vill inte borra hål i den.

Det skall visst finnas någon självhäftande tejp som skall vara ett jäkla drag i, om ni vet vad det är och var man kan få tag på det vore det suve.

Föresten måtten på var dom skall sitta hade inte varit fel heller.

Jag har hört att det finns en del som använder någon form av silicon lim är det att rekomendera, sitter det verkligen eller är risken att men tappar hälften an alla emblem.

Det vore ju bra med något på tub för om man t.ex tittar på själva embelemt som det bara står mustang så finns det ju inte några direkta kontakt ytor att fästa tejpen på.

Och tejpen kommer ju synas väldigt tydligt, om man inte lägger typ åtta timmar med en skalpell och tar bort överskottet.

Visst man kan ju ta genomskinlig tejp men då fastnar ju all skit där.

Det kanske blir att borra hål i mina fina ny lackade skärmar åndå. suck!!!

Lånar tråden lite. :--

Har precis fått hem mitt nya grillemblem till en -69 Sportsroof. Är det någon som vet exakt i vilket hål i grillen det skall sitta. Har kollat i galleriet här på sidan och det verkar vara lite olika på de flesta, alltifrån ända in mot mitten till ut på sidan mot lampan.

Hej.

Använd dubbelhäftande tape för att montera emblem

eller borra. :?

Dubbelhäftande tape skall vara sådan som används

för lister och dyligt, finns på Biltema eller Mekonomen

eller hos någon annan välsorterad handlare. 8)

Ett tipps till er som skall montera emblem och saknar

mått, fråga en med likvärdig Mustang använd smör-

papper stryck med sidan av udden på en blyertspenna

över huvbokstäver eller emblem och skriv upp mått

direkt på pappret, har själv använt metoden och

den fungerar jag garanterar. ;)

Är det någon som vet exakt i vilket hål i grillen det skall sitta. Har kollat i galleriet här på sidan och det verkar vara lite olika på de flesta, alltifrån ända in mot mitten till ut på sidan mot lampan.

Min scanner är tyvärr inte särkilt samarbetsvillig för tillfället, så jag kan inte scanna min egen säljbroschyr, men kanske en bild från eBay kan sprida lite ljus över hur Ford tänkte sig att grillponyn skulle placeras.

69fordmust.jpg

Min scanner är tyvärr inte särkilt samarbetsvillig för tillfället, så jag kan inte scanna min egen säljbroschyr, men kanske en bild från eBay kan sprida lite ljus över hur Ford tänkte sig att grillponyn skulle placeras.

Tackar! Nu sitter den på plats och snart får den sällskap av en spoiler. :D