blackw3ll May 21, 2006 Report May 21, 2006 HejsanHar en Mustanng 68: HTHuvudbromscylinder har pajt på denna. Vilket anser ni vara bäst, köpa renoveringssats. Eller försöka hitta en begangnad. I så fall har ni några tips vart detta kan inskaffas. Är inte rädd för att hanlda från usa eller handla över nätet.MVH Henrik CMC 81 Citera
Roger May 21, 2006 Report May 21, 2006 Det behöver man inte ens fundera på köp en ny.Hålla på och renovera på gammalt skit som kanske ändå inte fungerar sedan.Nytt är alltid nytt och en huvudcylinder kostar inga stora pengar. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 21, 2006 Report May 21, 2006 Hej.Jag tycker som föregående talare KÖP NY, det ärfarligt att lita på en renoverad då dom oftast äranfrätta i nedre delen av cylinder vilket gör attden inom en snar framtid kommer att läcka igen. Citera
MrTurbo_1645 May 21, 2006 Report May 21, 2006 Samma läge här till min -67a. Iofs inte helt kass ännu men "svampar" sig ibland. Vart i usa beställer man lämpligast en? Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 21, 2006 Report May 21, 2006 Hej.Beställ från Hansen Racing, kanske du har en Mekonomenbutiki din närhet då kan du beställa en genom dom. Det är ingen större vinst att köpa från USA då denna typav huvudbromscylinder sitter på nästan alla USA FordF.O.M. 1967, tänk bara på att köpa till rätt typ av bromsar,då menar jag skivor eller trummor annars är det sammaoavset servo eller inte. Citera
blackw3ll May 22, 2006 Author Report May 22, 2006 Hejsan tack för all info. Jag var nog tyvärr lite snabb när jag skrev ihop denan fråga. Det är hela bromsserven som jag behöver ersätta. Vet någon vart man smidigt kan få tag på en sådan. Eller eventuellt renovera?MVH Henerik Citera
blackw3ll May 22, 2006 Author Report May 22, 2006 MrTurbo 1645Jag beställde från Tonys Autopart en huvudbroms cylinder för några hundra kappar. Men nu är jag så illa ute att det är helabroms servon som behöver bytas. Citera
_kiM__ May 22, 2006 Report May 22, 2006 Jag beställde renoverad servo med huvudbromscylinder från http://www.laurelmountainmustang.com/ för nått år sedan.Blev riktigt nöjd med vad dom skickade till mig! Funkar fint. Rätt bra priser oxå. Ett + för att det inte är nån core charge på dessa grejjor från dom. Citera
pools May 23, 2006 Report May 23, 2006 Hej!Jag har en renoveringssats liggandes. 200:- inkl. frakt.Mvh Citera
Dragan June 6, 2006 Report June 6, 2006 finns en h-vetes massa bra prylar till mustangen på "mustang plus" i USA.strax under 1000:- inkl. frakt o moms, säkert 35-50% billigare än här hemma.Dom skeppar till SE.http://www.mustangsplus.com/Merchant2/m ... Code=m-cyl Citera
MrTurbo_1645 June 6, 2006 Report June 6, 2006 Jo, det blir billigare från staterna. Mustangsunlimited har jag handlat en del grejer från. Ibland skiljer det dock så lite i pris att det ej är värt besväret. Nåja, mina bromsar tar bra ännu, kan dock bli lite svampiga om man står still vid ett trafikljus en stund med tryck på, så något är på gång. Klurade på det där med att byta till skivbromsar, kanske lika bra när man ämdå skall börja greja med det. Citera
Recommended Posts