Jump to content

Recommended Posts

tjena jag undrar om någon vänlig själ har nått bra tipps på hur jag monterar bälte i min ht utan o förstöra något i bilen tanken är vanligt rullbälte från nått liknande typ opel manta eller enl förslag ev 4punkts bälte tanken är o kunna köra på strippen alltså inget permanent

kom med förslag på smarta lösningar

mvh magnus

Guest Anders

tja...jag gick till skroten och hittade ett par frächa bälten från en dodge van, du har hål för tre punktsbälten färdiga i bilen. sitter ett uppe vid taket och två på vardera sida av stolen. tänk på att du måste hitta långa bälten som har suttit vid taket, tips gamla dogde van eller liknande. Det går ganska fort att sätta i och ur. Det jag har satt dit tycker jag visserligen inte stör något utseendemässigt om det är det du är orolig för

lycka till mvh Anders

tackar så där sitter alltså typ en svetsmutter uppe under innertaket? var satte du rullen då? nere vid golvet eller? nja min tanke är mer till lite tävlingar för den dumma svenska lagen säger att har jag ett bälte måste jag andvända det o de e inte alltid man vill sitta fast selad typ på crusingar o dyl

då ska jag kika närmare på detta i helgen

Ska du köra med 4-punkts sele så finns det öglor att köpa på alla motorsport-butiker. Dessa passar direkt i orginal svetsmuttarna.

Jag har använt dom två till frambältet för midjeremmen och det högra fästet för vänster bakbälte för axelremmarna, funkar perfekt! ;)

Guest Anders

yes..det sitter skruvhål uppe vid innertaket, rullen satte jag i skruvålet på vänster sida på golvet..har för mig att jag fick känna efter skruvhålet genom mattan i golvet och sen sticka ett hål. du kanske kan se på min profilbild, bältet hänger fast uppe i hörnet där ;)

Gäst

4-punktsbälte är dumt att ha om du inte har en bur. Voltar bilen och taket trycks in så hindrar 4-punktsbältet din kropp från att tryckas ner åt sidan, utan den hålls kvar i upprätt sittställning.